Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 484 ggr
Maja
1

Mål under 2015?

Nu är år 2014 snart över - är det bara jag som tycker att det har gått jättefort?

Snart börjar ett nytt år med nya utmaningar och äventyr. Har du satt några speciella mål under 2015 som du vill uppnå? Kanske ska du köpa en ny häst? Tävla för första gången? Slå ditt personbästa i tävlingsgrenarna? Kvala till SM? Få unghästen inriden?

Berätta!

Maja
0

Jag vet inte hur länge jag blir kvar här i Australien. Det kan bli allt mellan några månader till flera år, så jag vågar inte sätta några mål alls.

Eller jo, ett mål ska jag sätta. Rida islandshäst minst en gång under året! I "värsta fall" får jag väl åka tillbaka till NZ och göra om det här: http://islandshast.ifokus.se/articles/54892579ce12c441f7000066-turridning-pa-new-zealand?discussions-1

Zorrbert
1

Jag vill avelsbedöma Frökk, kvala gaedinga SM med Saevar, förhoppningsvis debutera femgång med honom också och rida in Katla. Valtyr hoppas jag ska bli frisk och att han ska gå att börja rida igen.

Första målet är att vi ska våga starta vintermästerskapen, får se om jag kommer dit eller om jag stryker mig på grund av nervositeten haha.

Maja
0

#2 - Låter som bra mål! Visst är Katla fuxstoet som du köpte i år? :-) Klart du ska starta Vintermästerskapen! Kommer ju att gå kalasbra!

Zorrbert
0

Haha ja bara han går som han går hemma borde det räcka till final iaf, han känns verkligen jätte trevlig att jobba med, men sen är det ju första tävlingen, ung grön häst och massa andra hästar och ev skrämmande saker så man vet aldrig :) 

Katla är Fuxstoet jag bytte till mig från Anne, jag började rida in henne i somras och kom så långt att hon hade sadel på sig, tömkördes, longerades och blev sutten på men sen bestämde jag mig för att betäcka henne så förhoppningsvis blir det en liten katla och saevar bebbe i sommar, håll tummarna håååårt för att det blir ett litet sto fux med bred bläs är beställt :P men jag ska rida in henne klart under våren tänkte jag hon ska ridas lite försiktigt bara sen får hon ledigt igen när det börjar närma sig i sommar :)

Frökk vill jag avelsbedöma, hon känns väldigt fin och jag tror att vi borde få till stamboken, allt handlar bara om min dumma hjärna jag är så feg och blir sååå nervös, fast det brukar som tur är släppa när jag väl är där på plats och hoppar upp på hästen. Jag vill ju hålla på med det där och då måste jag kanske tvinga mig själv att börja nån gång :P

Maja
0

Jag håller tummarna för er! 🙂 Haha, fast du blir väl inte förvånad om Katla klämmer ur sig ett svart föl…? Du hör ju liksom ihop med svarta hästar tycker jag! 😉

Spännande med Frökk - Lycka till!

Zorrbert
0

haha jo men jag vill inte ha en svart till :P

Maja
0

#6 - Okej, kanske får fölet några vita hår i pannan då… 😉

PugBull
0

Jag ska fortsätta Heras utbildning! I år ska vi framför allt satsa på kondition och muskulatur har jag tänkt mig :) Hon har redan alla gångarter utom passen (eller den har hon me, fast jag har inte börjat ta fram den än, utan det gör hon själv).

Zorrbert
0

fux med bläs vill jag ha och sto ;)