Annons:
Etikettannonser
Läst 1065 ggr
Emiliaforsberg03
2018-04-10 09:14

Prisidé

Jag funderar på att köpa min foderhäst, ägaren tycker att det absolut går att ordna men tror hon kommer säga ett högt pris då h*n inte kan sätta pris som jag sett tidigare. Hästen är ett sto på typ 140 cm i mkh och urgullig. Hon är 16 år i år men hon testar. Det tog ca 2 månader innan vi släppte proppen med varandra och då klickade det. Men än idag är hon jobbig efter bara 2 dagars vila. Hon springer ut ur paddocken när brunsten är på gång, hon är svår att stanna när man rider ut flera. Vi har tävlat några gånger men vi stegra, vände och gick av banan så vi har blivit diskade alla gånger. Sen kanske man ska lägga till att hon är 5 gångare men passen har vi inte hunnit tränat utan bara lagt några gånger. Tölten är inte sä vacker men trav, gallopp och skritt är helt ok. Hon har även efter längre vila(ex pga tappsko) blivit halt och så blir det mer vila. Så jag vill gärna ha henne röntgad på det benet innan. Men vad tycker ni är ett rimligt pris? Hon kanske inte verkar som värsta drömhästen men det är hon för mig.

Annons:
Upp till toppen
Annons: