Annons:
Etikettallmänt
Läst 2124 ggr
AnetteNy
7/21/17, 11:23 AM

WorldFengur

Skulle någon vilja kolla upp hästen Silja frá Svaðastöðum IS19ZZ257870 åt mig? Jag tror inte att hon lever längre, men jag skulle vara intresserad av att veta om det finns någon bild eller mera info om henne.  Skulle vara intressant att veta vilken färg hon har/hade. Har letat på internet, men inte hittat nånting alls… 

Skulle vara väldigt tacksam om någon kunde hjälpa mig!

Annons:
AnetteNy
7/21/17, 12:40 PM
#1

Det har att göra med silveranlag…

Lona
7/22/17, 7:44 PM
#2

Är du säker på att det är rätt registreringsnummer? Det är i så fall en häst från 1960-talet ungefär, det står ingen färg angiven på Worldfengur heller. (Islänningarna är inte alltid så noga med färgangivelser och var säkerligen inte bättre på den tiden. Numera anger de visserligen färg men det är inte alltid den stämmer.) MEN, det finns en yngre häst med samma namn. Hon är född 1995 och silversvart. Låter mer som att det är henne du är ute efter? Du hittar båda hästarna här, även om man inte är medlem i SIF el dyl så kommer man åt basfakta om hästarna :-) http://www.worldfengur.com/freezone_horse.jsp?c=SV Edit; nähä, det gick inte att direktlänka. Nåja, gå in på Worldfengur.com och slå in namnet på hästen. Du kan använda "d" istället för bokstaven som jag aldrig kommer ihåg vad den heter och inte hittar i telefonens tecken :-) .


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

AnetteNy
7/24/17, 7:00 AM
#3

Åh, tack för svaret! Det låter ju absolut som om jag har hittat numret till den som fanns på 60-talet, medan det är den från 1995 som jag letat efter!  :) Jag försökte gå in på WorldFengur, men jag lyckades inte få fram uppgifterna… Begåvat när man inte lyckas söka på så få uppgifter!

Men då vet jag ju i alla fall att silveranlaget kommer därifrån, och det finns inte på nån annan linje - och det är ju bra!

Tusen tack för hjälpen!

Lona
7/24/17, 11:44 AM
#4

Äsch då! WorldFengur kan vara lite trixigt ibland, testa annars att slå in id-numret på den yngre hästen; IS1995258551 Men ja, hon har definitivt silveranlag, silversvart är ju dessutom oftast en rätt enkel färg att identifiera korrekt så uppgifterna stämmer säkert :-)


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

AnetteNy
7/24/17, 1:52 PM
#5

Jamen nu funkade det! Toppen, tack så mycket!

Upp till toppen
Annons: