Annons:
Etiketttävling
Läst 1178 ggr
ponnyrider
2016-07-17 21:53

Dressyr islandshäst?

Hej!

Jag rider då inte islandshäst och kan inte så mycket om vad de kan och inte kan göra. Men jag har sett en den riktigt snygga islandshästar med riktig maffig galopp och snygga gångarter + en bra form. Men jag ser inga islänningar på dressyrbanorna bland det "vanliga" dressyrfolket. Och då undrar jag till er som har fina islänningar, tävlar ni dressyr eller speciella islandshäst tävlingar? Är det några som ens tävlar bland "vanliga" ponnyer och hästar? varför och varför inte? 🤔

Jag är somsagt inte så speciellt kunnig om islandshästar eller dressyr (fälttävlans nisse) men jag kan se en snygg häst… 😎

Annons:
Fåglen11
2016-07-25 20:09
#1

Islandshästar kan självklart dressyr, och oftast finns det dressyr tävlingar för islandshästar. Dock är det inte ofta andra hästar och islandshästar tävlar tillsammans.. (Det händer dock att travare kan tölta och då kan vara med på gångartsgrenar.) 

Anledningen till att "vi" inte tävlar ihop med andra raser, har jag för mig handlar om att Svenska ridsportsförbundet inte släpper in SIF, då de anser att det inte är någon "sport". (Någon får gärna rätta mig om jag har fel där!! 😉)

ponnyrider
2016-07-26 21:30
#2

#1 Jaha, tack då har jag lite bättre koll haha! 

Det kanske bara är jag, men det skulle vara kul om islänningar tävlade med vanliga hästar, för en del är ju mycket snyggare än vanliga storhästar 😃

Upp till toppen
Annons: