Annons:
Etikettallmänt
Läst 865 ggr
Fåglen11
2016-07-11 17:33

"Rehabstall"

Hej! 🙂

Kan ju börja med att jag inte vet vilken grupp detta inlägget passar bäst i och att jag även har lagt ut ett i "Ridsport". 

Jag har under många år velat starta ett rehab stall för hästar, med skador, "problem" eller inridning. och tänkte testa på detta lite smått innan jag startar ett "företag". Men har lite frågor. (Vill inte ha kommentarer om att detta inte kommer funka då jag får höra detta av många andra.) 

1.  Skulle ni lämna ut era hästar hos någon som ni inte känner och som "bara" har gymnasieutbildning och "egna kunskaper"? eller skulle ni vilja att det fanns mer utbildning först?

2.  Har någon av er testat detta? I så fall vad tog ni i betalt eller fick ägaren välja det? Hade ni hästarna hos er eller åkte ni till dem?

Kram undrande hästtokig 😊

Annons:
nathalieand
2016-07-15 21:18
#1

Jag kan svara på 1an iallafall, utbildning eller inte, ifall jag ansåg att du var duktig med hästar och vet vad du håller på med så hade jag lämnat ut den. Hade helst velat lämna ut än att du kom till mig. Vilken gård du har spelar en väldigt stor roll. T.ex. med boxmöjlighet, foderrutin och bete osv. Men jag tycker i stort sätt att det är en väldigt bra idé!

Lona
2016-07-17 18:08
#2

1, Nej, inte till någon som jag varken känner eller som har någon längre utbildning. Hade överhuvudtaget varit väldigt restriktiv med att lämna min häst till någon som jag inte känner alternativt att någon som jag känner väl rekommenderar personen. Gäller det rehab så hade jag definitivt velat veta att personen hade gedigen utbildning inom området och även där fått rekommendationer av någon jag litar på.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Upp till toppen
Annons: