Annons:
Etikettträning
Läst 1154 ggr
[Julie_Smulan]
1/5/16, 4:06 PM

Lära att hoppa

Hej Jag har en 16 år gammal islandsvalack vid namn Svalur. Han är rätt lättlärd och tycker att det är kul att testa nya saker. Jag skulle vilja lära honom att hoppa, inga höga höjder men att man ändå kan ta sig över ett hinder. Jag undrar om han är för gammal för det eller om man skulle kunna försöka. Jag har testat att springa över små, små hinder med honom. När jag "hoppar" blir han lite peppad och hoppar med frambenen, det är bara där bak som också ska hänga med… Eftersom att han är rätt van vid att kliva över stock och sten så förstår han inte riktigt att han faktiskt ska hoppa över hindren utan han kliver ju över. Man måste nästan ha ett hyffsat högt hinder så att han inte kan det men då stannar han väl framför. Det kanske är lite försent för att lära honom tekniken men om man kan det så vill jag gärna ha tips. /Julie o Svalur!

Annons:
Alicia_svartur
1/6/16, 5:28 PM
#1

Inte är han för gammal! Vår herre på 21 håller på att lära sig, tekniken kommer med tiden;) Han hoppar bättre på "riktiga" hinder än bommar på marken, det fattar han inte riktig:) Men att träna för en hoppinriktad tränare kan vara en bra idé, och så fortsätt löshoppa honom. Kanske hoppa lite i skogen om det funkar bättre, oftast känns det mer naturligt för dem där ute. Lycka till!

[Julie_Smulan]
1/6/16, 6:50 PM
#2

Vad roligt! Ja, det skulle vara kul att testa löshoppning med honom. Aldrig försent att lära sig något nytt;)

Upp till toppen
Annons: