Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1317 ggr
nathalieand
11/20/15, 11:45 PM

hästen har blivit slö

lite oskön rubrik kanske men min häst brukar va rätt pigg, men på senaste tiden har hon bara helt plötsligt blivit lat typ, vill inte galoppera ex och bockar när jag rider mot hinder. Tror ni det är att hon gör så för att hon kan eller bör jag va orolig? 

(Har kollat med en tidigare veterinär och hon sa de inte va nåt fel men vet inte.)

Annons:
[Hästhoven]
11/20/15, 11:59 PM
#1

Jag hade låtit en veterinär undersöka din häst, vet inte om du menar att du har frågat en tidigare veterinär som kollat hästen tidigare, eller om du menar att hästen har blivit kollad? Om inte så skadar det ju inte att kolla upp det. 

Hellre det säkra före det osäkra, bättre att kolla upp i tid före någon eventuellt skada/sjukdom förvärrats. 

Behöver ju dock inte vara någonting, men det skadar ju inte att kolla upp det.

nathalieand
11/21/15, 12:20 AM
#2

menade att den blivit kollad tidigare, men de va strax innan hon blev slö typ så ja tänker ju att de borde märkts D: 

men ja känner nog som du säger att jag ska ta säkert för osäkert :)

får ringa upp veterinären

Killen
11/27/15, 1:03 AM
#3

Passar utrustningen? Ex sadeln kanske är för trång. Om du drar handen längs ryggraden, reagerar hon? Hur länge har hon varit "lat"? För mig låter det som något är fel, ont eller utrustning som inte längre passar. Nu skrev du inte ålder på henne, men om hon är äldre kankse hon känner att hon inte orkar lika mycket? Hur många gånger i veckan rids hon? Men mitt råd är att kolla upp utrustning samt ta ut någon (vet/ massör/Equiterapeut)

kissmekate.blogg.se

Gronstedt
12/1/15, 4:50 PM
#4

Fäller hon eller sätter vinterpäls? Det kan påverka beteendet en hel del. Det kan behövas extra protein vid pälsömsning.

Upp till toppen
Annons: