Annons:
Etikettunghästen
Läst 1576 ggr
Maja
7/20/15, 6:12 PM

Svart eller brunt läder?

Föredrar du svart eller brunt läder på utrustningen?

Annons:
Killen
7/21/15, 5:24 PM
#1

Svart! Fast jag har ett brunt träns som jag aldrig använder , och en jättefin grimma som han bara får ha på tävlingar

kissmekate.blogg.se

Zorrbert
7/22/15, 4:34 PM
#2

Jag tycker brunt läder är snyggast, svart är bara svart och det har ju alla. Tyvärr har jag ju svarta hästar, inte så jätte snyggt kanske men när jag köpte min sadel hade jag en musblack och sen fick det bli så för jag orkar inte byta ut allt :P

kvekki
7/23/15, 6:00 AM
#3

Beror på hästens färg. Hade brun sadel till musblacken o då bruna träns. O hade brunt träns på vår svarta. Nu drömmer jag om brunt till min brunblack, men det återstår att se vad hon får för egen sadel när hon växt lite mer. Just nu har jag en sadel som är född svart men är väldigt gammal så den är blekt o kan nog liknas vid svartbrun ;-) Jag blandar dock svart o brunt hej vilt.

Alex
7/27/15, 6:25 PM
#4

Svart, för att det är enklast att matcha och de flesta sadlar tycker jag är snyggare i svart. Sen beror det ju på hästens färg, alla tycker jag inte passar i brunt.

Annars gillar jag brunt och mörkbruna lädergrimmor tycker jag är fina.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

nathalieand
7/30/15, 11:36 AM
#5

Egentligen tycker jag att brunt är snyggast men ändå köper jag bara svarta saker o.O

Stortroll
8/15/15, 4:27 PM
#6

Svart oftast men riktigt riktigt mörk brun är snyggt. Typ brunt om knappt syns att det är brunt om man inte har något svart mot.

Titta gärna in här ---> Min blogg

Annons:
Pia-Lena
9/12/15, 8:37 PM
#7

Vet inte om det är inbillning men jag har fått för mig att träns, grimmor, tyglar och tömmar i brunt läder är mjukare och smidigare än de i svart. Känns som om det svarta lädret är mer behandlat än det bruna, mer " livlöst".

smellcaramell
9/13/15, 1:40 PM
#8

Jag föredrar brunt, förmodligen för att jag fick höra att brunt läder var av bättre kvalité än svart när jag var liten. Anledningen var att det var lättare att dölja skavanker när man färgar lädret svart än när man färgar det brunt, vet dock inte om detta är sant :)

RebeccaG
9/30/15, 8:49 PM
#9

Svart! 
Har en fuxskäck så tycker det ger en snygg kontrast.

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

PugBull
10/8/15, 9:11 PM
#10

Svart generellt, men sen beror det ju på färgen på hästen! :)

lilltroll_
10/25/15, 12:05 PM
#11

Tycker svart läder är finast.

Love Lejonhuvadekaniner
11/25/15, 10:02 AM
#12

Har brunt och tycker det är jätte snyggt passar olika bra till olika färger på hästen. Vi har en Musblack! Tycker han passar bäst i brunt:)

Mvh Elin:)
Ni får gärna ta er tid att gå in på min hemsida;)
http://ittholenskaniner.weebly.com/till-salu.html

Upp till toppen
Annons: