Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1468 ggr
[nattilassi]
12/28/14, 2:58 PM

Jag vill rida min häst på mitt sätt

Jag har ett problem. Jag har en egen islandshäst, hon är ett sto på 6 år. Jag har alltid ridit islandshästar men jag känner att jag bara står stilla på samma ställe, jag utvecklas inte, och nu har jag en häst som inte är helt färdigutbildad o de e min uppgift att utbilda henne, (jag får ej köpa ny häst eller gå på ridskola eller liknande) det är liksom hon jag ska ha om jag vill rida. Jag vill rida henne som tregångare, en vanlig ponny liksom, jag tror hon skulle tycka att det var riktigt roligt att få åka runt till olika ställen på dressyrträningar, hoppträningar och liknande. MEN mina föräldrar säger att jag MÅSTE rida henne som fyr-fem gångare. Dessutom så stöttar dom mig inte i ridsporten, dom tror inte att jag skulle klara av det o att det bara skulle bli en förstörd häst i slutet. Men jag fattar inte för vi ska ändå inte sälja henne så då spelar de ju ingen roll? Ifall jag skulle slutat rida  hade i bara använt henne som beteshäst. Tips på hur jag ska övertyga dom att jag ska få rida MIN häst på det sättet JAG vill? O de går inte att bar börja, då säger dom bara '' sluta trava o rid ordentligt i tölt '' . snälla hjälp, vad skulle ni gjort? :( 

O dessutom när jag försöker prata om de säger dom bara ''men rid den då'' men du kan ju glömma att vi tänker skjutsa runt dig'' :(

Annons:
Upp till toppen
Annons: