Annons:
Etikettavel
Läst 1880 ggr
Maja
2014-12-16 11:43

Drömhingsten på en avkomma?

Finns det någon hingst som du verkligen vill ha en avkomma efter? Du får bortse från att ditt sto kanske inte matchar honom. Jag frågar nu bara om det finns någon speciell hingst som du drömmer om att ha en avkomma efter.

Annons:
Maja
2014-12-16 11:44
#1

Jag har länge drömt om en avkomma efter Hrafnfaxi frá Vestra-Geldingaholti. De avkommor som jag har träffat och hanterat har i princip alla fallit mig i smaken och jag gillar Hrafnfaxi själv väldigt mycket.

Alex
2014-12-16 20:38
#2

Kormákur frá Flugumýri. Av hingstarna här i Sverige är en drömavkomma i magen och en i planeringen (Samherji från Konga samt Arður frá Lumdum). En avkomma efter Spuni frá Vesturkoti skulle ju inte heller sitta helt fel, eller Alfur frá Selfossi (trots att han är skäck, egentligen räcker det med att jag med största sannolikhet får ett skäckföl till sommaren).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

kvekki
2014-12-18 16:58
#3

Lustigt, av alla hingstar i världen så drömmer jag om en efter ovanstående Kórmakur! Men han är ju kvar på Island så det blir lite småkrångligt. Hade gärna haft en efter Hródur frá Hrefstödum och en efter Spúni frá Vesturkot oxå… Men här i Sverige står nog Atlas frá Hvoli högt på listan.

Zorrbert
2014-12-19 20:58
#4

Jag skulle vilja ha ett helsyskon till min Valtyr faktiskt, eller så kan jag kanske inte säga, kanske inte alls blir samma sak. Jag vill ha en frisk Valtyr :( Tyr är ju död, men kanske ska försöka få mammans ägare att betäcka henne med thor eller gloi eller nåt, fast det tar ju många år innan den är dags att rida på. Annars gillar jag Saer frá Bakkakoti och Alfasteinn frá selfossi, har redan en saer avkomma får se om han motsvarar förväntningarna längre fram.

Alex
2015-02-08 13:05
#5

Efter vintermästerskapen har jag en till på listan; Herjólfur frá Ragnheiðarstöðum. Vilken jäkla häst!

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Wenniz
2015-02-09 17:22
#6

Hrafnfaxi frá Vestra-Geldingaholti, Spuni frá Vesturkoti, Garri frá Reykjavik, Hraunar frá Efri-Raudalaek - en avkomma från dem hade inte varit fel. :)

Har idag en valack efter Hrafnfaxi. :)

  • Nederlandse Kooikerhondje & Australian Cattledog -
Annons:
Lon@
2015-02-10 14:31
#7

Jag är inte alls insatt i hingstar men rent personligt skulle jag vilja ha en avkomma efter Vefur frá Eikarbrekku, gärna till min ena medryttarhäst (med andra ord, till det stoet som inte är efter Vefur  😉).
Tror faktiskt att de skulle passa ihop och så hade jag ju fått en kombo av mina två favorithästar, ett halvsyskon till den ena och en dotter till den andra 👍.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

hästtoken
2015-12-06 20:28
#8

Jag skulle gärna vilja ha ett föl efter Kiljan från Tuvadalen. Thor är efter honom och han har ett fantastiskt psyke och är gudasnäll trots att han bara är 6 år. Fast fina gångarter har han också. Och svårslagen i söthet.😍

Jag skulle också vilja ha en efter Hraunar frá Efri-Raudlaek.😉

Upp till toppen
Annons: