Annons:
Etikettryttaren
Läst 6261 ggr
lollonoordin
10/22/14, 10:50 PM

Ridoverall

Hej! Känner nu när kylan börjar komma här uppe i norrland att jag inte vill ha samma eviga besvär som förra året med lager, på lager, på lager och ändå frysa. Tänkte därför införskaffa mig en overall, har ni något tips på någon bra? Vilken har du och vad kostade den, är den bra osv? :) Tack på förhand!

Annons:
panini
10/22/14, 11:01 PM
#1

Jag vet att min vän använder denna: http://www.hooks.se/product.aspx?productid=110191&deptid=1127&sortType=sortPopularitet&sortOrder=DESC

Enligt henne är det en bra overall som håller en varm länge, dock en aning dyr men den är klart värt priset då den är av bra kvalité och som sagt håller en varm länge ute i kylan. Det är ett sorts bälte i midjan så den håller sig på plats och "glider inte ner". Den är även helskodd.

(ser nu att det är 15% rabatt på den också då den har reflexer på sig)

Maja
10/23/14, 5:04 AM
#2

Det där med "lager på lager" är bra, men hjälp, vad otymplig man blir! Känner mig som en vandrande klädhög, haha!

Jag har en vanlig overall från Jula faktiskt. Mycket billigare än "riktiga ridoveraller", men lika varm och enkel samt med reflexer! Den som jag har köptes dessutom på rea och kostade bara 299 kr eller om det var 399 kr kanske… 🙂 Har haft den 3-4 år i rad nu och den fungerar fortfarande lika bra! Det räcker med att ha ett tunt underställ under den så håller man sig varm även riktigt kalla vinterdagar. Så har jag mormors raggsockor och ett par varma kängor till - perfekt!

Jula har även andra overaller som också har bra priser: http://www.jula.se/search/?query=overall

JennyR
10/24/14, 11:43 AM
#3

Jag har alltid använt skoteroverall på vintrarna (bor också i Norrland) men då den knappt håller ihop i sömmarna längre har jag inhandlat en overall från Hööks. Har inte ridit i den än men den känns jättevarm och bra, dessutom bra pris för en ridoverall :) Vill man ha ännu billigare är den från Jula riktigt bra, vet flera som är nöjda med den :)

jagga-ewe
10/28/14, 2:21 PM
#4

Kan nån tipsa om bra overall i juniorstorlekar? Alltså stl 150 eller däromkring. Hööks har, men jag inbillar mig att helskott inte är så praktiskt för en lång 9-åring som lika gärna leker i snön som sitter i sadeln. Vanliga vinteroveraller finns upp till stl 140, det är för kort i benen på mitt lilltroll. Jula har ju bara overall i vuxenformat, det blir för stort.

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Ulrisa
10/30/14, 11:27 PM
#5

Topreiter har ju en i strl xxxs (157 cm) kanske är för stort? Dock är de ju ganska dyra….

lollonoordin
11/3/14, 10:47 PM
#6

Tack för alla svar, ska fortsätta kolla runt lite! :) Har funderat på dom som finns på hööks och ska absolut även kolla in julas overaller…

Annons:
PugBull
11/14/14, 10:58 PM
#7

Jag har hööks och är nöjd med den!

Upp till toppen
Annons: