Annons:
Etikettryttaren
Läst 1790 ggr
panini
4/15/14, 12:39 PM

Träna upp sin balans.

Hej!

Jag behöver lite tips på hur jag kan träna upp min balans. Balans övningar jag kan göra utan häst, tex hemma är mest det jag söker, men släng in lite övningar man kan göra från hästryggen också ;)

Ha det gött!

Annons:
taylor__lambert
4/15/14, 12:46 PM
#1

Hmm ja du kan ju alltid stå på alla fyra, ha gärna någon som puttar dig lite lätt så du kan öva balansen, sen väl på hästryggen är det ju svårare, tillslut kan du kanske också stå på hästen med riktigt god balans.

Sajtvärd på Hundparkour.ifokus & CockerSpaniel.iFokus

Underskatta aldrig värmen från en kall nos Hjärta

VildaVittra
4/15/14, 12:56 PM
#2

Gå, sätt dig (på en stol samt på golvet) och klättra upp för en stege med en tung bok balanserande på huvudet utan att tappa den. 

Ställ dig på en vattenmadrass i vattnet, be någon skjuta på den.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

VildaVittra
4/15/14, 1:00 PM
#3

Just det, lär dig att paddla och stig i och ur kanadensaren utan hjälp i knädjupt vatten, med kanadensaren löst flytande. Paddling överlag är jättebra för balansen, men innan du tagit dig dit så är risken hyfsat hög till att du blir blöt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

kvekki
4/16/14, 12:59 AM
#4

Köp en pilatesboll, sitt på den medan du tittar på tv. Sitt utan att ha fötterna i marken. Finns även speciella balansbrädor man kan köpa, typ en rund platta ihopsatt med en halv boll.

Maja
4/17/14, 12:43 PM
#5

Balansboll är det absolut bästa! Jag har en sådan hemma som jag ofta sitter på när jag tittar på TV, läser eller så. Tränar jättebra!

Annars kan du kanske få lite tips från denna artikel. Den är för att träna sitsen, men även balansen blir bättre!

panini
4/17/14, 3:34 PM
#6

Tack så jättemycket för alla tipsen. Ska prova på och se vad som passar mig bäst :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: