Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 1537 ggr
Teddymarsvinet
2014-04-13 13:08

Vill inte äta!

Hej! Vad ska man göra för att få hästen att äta? Han vill inte änns ha morot. Har gått långa promenader för att magen ska komma igång och försökt att få i honom betfor och godsaker men han vill inte ha någonting! Hjälp?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Annons:
[hejhejhej!]
2014-04-13 13:12
#1

Kontakta veterinär snarast. Ring och rådfråga, googla. Hur länge har detta hållt på? Visa honom när hans kompisar öter så kanske han börjar?

Teddymarsvinet
2014-04-13 14:03
#2

Jag var inte i stallet igår men det har kommit under natten skulle jag tro. (är medryttare på en annan isis i samma stall) Nu har vi försökt allt och eftersom magen inte kommer igång så får vet komma och kolla på honom idag.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

kvekki
2014-04-14 09:06
#3

Hur gick det? När en häst inte äter är något allvarligt fel. Hoppas det gick bra för er!

Maja
2014-04-14 10:53
#4

Min första tanke är kolik, det är inte bra om hästen nekar allt den får. Hoppas att hästen har börjat äta igen!

Teddymarsvinet
2014-04-16 11:27
#5

När vet var påväg började han äta igen, det var inte kolik och inte förstoppning utan han har fått i sig något. Finns ingenting i grushagen han kan ha ätit men någon förbipasserande kan ha gett han bröd eller något annat. Tråkigt när det blir så..

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Maja
2014-04-17 12:40
#6

Vad skönt att han mår bättre! Synd om folk kastar in saker till hästarna…

Annons:
Uss
2014-04-17 13:58
#7

Kanske läge att kolla tänderna? Det kan ju vara något annat i munnen som gör ont och som då också kan upptäckas (huvudlaget kan ha orsakat sår eller om hästen bitit i något som skadat den i munnen)

Teddymarsvinet
2014-04-17 21:15
#8

Jo, dock så var den en annan häst som var dålig på morgonen efter med samma symtom men hon blev bättre betydligt fortare och är inte lika social mot främlingar. Så hon kan ju bara fått i sig lite grann, medans den andre killen gärna går fram och hälsar och vill bli klappad. Vilken kan vara en nackdel vid sånna här tillfällen.

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

Upp till toppen
Annons: