Annons:
Etikettexteriör
Läst 1499 ggr
[vretenskaniner]
1/27/14, 10:20 AM

Exteriör?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur skulle ni beskriva Freyfaxi exteriört? På bilden var han i träning och fin i hull. Han är ca 143-144 cm i manken.

Annons:
esuat
1/27/14, 6:19 PM
#1

Tycker han är så fin i kroppen, lång rygg, långa ben och lagom hals. Dock tycker jag han har lite stort huvud. (Kan vara för att han är klippt allt utom Huvudet) Men han är fin :)

Zorrbert
1/28/14, 10:20 PM
#2

Svårt att se när han inte är helt korrekt uppställd, men han ser ut att ha en lång och välrest hals med liggande bogar. Ryggen måste man känna på för att kunna avgöra men han ser ut att ha en jämn mjuk rygglinje. proportionerna ser ut att vara ok men lite lång på mitten/ryggen, långa ben. Huvud, ser ut att ha bra öronställning och vaket uttryck, rak profil men något små ögon. Ben och hovar är omöjligt att säga. Om jag skulle tippa på en poäng tror jag inte att han har 1.a klass exteriört, men lite över medel lite beroende på benen. 7.70-7.90 kanske :)

[vretenskaniner]
1/29/14, 9:32 AM
#3

#1 haha han har faktiskt onormalt stort huvud ;) full träns och grimmor sitter som bäst :) #2 okej tack för svar! :D intressant att se vad ni ser som inte jag ser :)

Zorrbert
1/29/14, 5:19 PM
#4

Jag är ingen expert alls, men jag bara sa de jag tyckte utifrån hur jag har uppfattat det Nina förklarat på exteriörkursen :) Men sen är det svårt utefter en bild också.

Upp till toppen
Annons: