Annons:
Etikettarbete-från-marken
Läst 1689 ggr
Borntobekind
1/16/14, 8:31 PM

Klickträning

Finns det fler som klicktränar med sin häst?
Vad har ni lärt dom och hur gjorde ni?

Har lärt min att buga genom att ge godis mellan frambenen och nu behöver jag bara peka för att hon ska buga :)
idag har vi börjat med spansk skritt. Peta lite med ett dressyrspö på benet och om hon rör den eller lyfter så får hon ett klick o godis :)
lyfte även benet och sa "upp" och gav godis så hon lär sig att det ska lyftas högt. Hon börjar förstå så nu gäller de bara att träna mer :)

- A Hard Life Makes You Shine In The End -

Annons:
hannapannah97
1/16/14, 8:39 PM
#1

Gud va roligt! :)

emmaerlandssoon
1/17/14, 4:28 PM
#2

Lärde min förra foderhäst det och var väldigt hjälpsamt! Lärde henne puss på bara några minuter med hjälp av klickern då hon fick bekräftat i samma ögonblick att hon gjorde rätt. 

Jag klickade in henne på det viset att när jag var i stallet så klickade jag och gav henne godis samtidigt, efter några dagar kopplar de då ihop klicket som ett beröm och sen ger jag henne ofta en godis efter :)

PugBull
1/17/14, 10:15 PM
#3

Min kan puss :) lärde henne det med gosis, tog bara några minuter, de är så smarta! Skulle vara kul att lära henne buga eller stegra :)

Borntobekind
1/19/14, 6:04 PM
#4

Va roligt att det är fler som klicktränar :D

återkommer senare med våra framsteg :)

- A Hard Life Makes You Shine In The End -

Luminous
1/19/14, 11:02 PM
#5

Jag klickar min häst. backa och lyfta ena hoven är det hon kan just nu, har inget kommando på det ännu, men hon lär sig riktigt fort och chockerar mig varje träningspass! :)

kvekki
1/20/14, 12:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag har visserligen inte klicker men vi tränar trix ändå. Borde kanske klicka för att få snabbare utveckling… Men jag är så flummig själv så jag skulle aldrig komma ihåg att ta med klickern. Vi trickträninar nämligen oftast efter ridning, som kul avslutning. Vi kan buga(med hjälp änsålänge), spansk skritt ett par tre steg och igår lärde knäpphästen sig själv yoga när vi stretchade efter ridning.

Annons:
Borntobekind
1/21/14, 3:47 PM
#7

Ja man blir överraskad varje gång man håller på :P

Vad kul med bilder! Om det är fler som ha bilder så lägg gärna upp!

Har tyvärr inga bilder själv då det oftast jag som fotar andra ;)

Hur ofta klick/tricktränar ni hästarna?

Ska nog själv försöka få in det ett par gånger i veckan iaf så hon håller sig uppmärksam och inte glömmer :)

- A Hard Life Makes You Shine In The End -

Upp till toppen
Annons: