Annons:
Etikettannonser
Läst 2988 ggr
Salander
2011-12-02 13:36

Bomlös pad från USA

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

SÄLJES:

Bomlös pad av märket Superpanel, köpt från USA, finns ej i Sverige!

Liten, lätt smidig pad som ger bra tryckfördelning samt ryggradsfrihet. Perfekt för dig som vill fortsätta använda dina vanliga schabrak även till den bomlösa sadeln. Bygger upp sadeln bra, ger smalare sits. Remmar för fastsättning i sadeln. Passar perfekt till ”platta” bomlösa sadlar som ej är så uppbyggda. Passar även bra om din bomlösa sadel är lite för lång för hästen, paden lyfter upp bra i bak.

Sparsamt använd, lite smutsig/dammig men torkas ren så gott det går. Det yttersta fodralet är avtagbart om man vill tvätta det mer ordentligt. Häst – och katthår kan förekomma på paden.

 Säljes endast pga sadelbyte, har varit mycket nöjd med paden men den behövs inte längre till den nya sadeln, hoppas på att någon annan kan få nytta av den!

Att importera paden från USA kostar runt 1500-2000 kr inkl allt.

Mitt pris: 800 kr  ev. fraktkostnad tillkommer (paden är i mkt bra skick)

Maila vid frågor eller skriv här! irene.salander@live.se

Annons:
may-britt
2011-12-03 16:40
#1

konstig hva er inni den?

Salander
2011-12-03 17:59
#2

Menar du vad den innehåller? En typ av "kork-granulat" har jag läst mig till på tillverkarens hemsida. Lätt material som tryckutjämnar bra. Det ska även gå att fukta den för att kunna forma den ännu mer efter hästen, men det har jag aldrig kännt något behov av, tycker den har format sig bra ändå.

may-britt
2011-12-03 18:28
tilda :) roma
2016-02-06 16:47
#4

Antar att den är såld? Intresserad annars

Upp till toppen
Annons: