Sälja sadel
Jag ska sälja min sadel och har hittat en intresserad. Jag har bara ett problem, hon bor en bit bort (10 mil ca) och vill prova sadeln på sin häst innan hon köper den, vilket är förståeligt. Men jag vet inte om jag vågar lämna bort sadeln till någon ganska okänd!
Hur har ni gjort när ni har sålt sadlar? Har ni vågat lämna bort den eller har ni löst det på annat sätt? Känns inte riktigt som ett alternativ att åka hela vägen till henne bara för att hon ska få prova, samtidigt så känns det fel om hon ska betala sadeln utan att ha provat den trots att hon får tillbaka pengarna om den inte passar. Då måste ju hon lita på mig istället.
Kom gärna med tips!
tlundegard; hon kan inte ta med sig sin häst när hon skall köpa den för att direkt se om den passar?
1. Kan hon inte prova en likadan sadel i närheten för att se om den passar?
2. Känner du någon i närheten som kan ta sadeln och vara med när hon provar den?
Använd en tjänst som heter Blocket-paketet.
https://www.blocket.se/blocketpaketet/blocketpaketet.htm
Köparen ligger alltså ute med pengarna och har 24 timmar på sig att prova sadeln, efter det så kan köparen godkänna köpet och då kommer pengarna till dig som säljare. Passar inte sadeln så kan köparen inte godkänna köpet och får då tillbaka pengarna efter att ha returnerat sadeln till dig.
#3, lät ju som en riktigt bra tjänst!!
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Ja, det finns ingen som blir lurad av denna tjänst och är det så att köparen är för lat för att göra allt i tid + returnera sadeln om den inte passar så får denne skylla sig själv 😛