GLANSSPRAYER
Hej,
Jag undrar om ni använder glanssprayer till era hästar? Använder ni det till vardags eller när ni ska göra dom extra fina?
Själv letade jag i många år efter en produkt som skulle sticka ut, verkligen vara effektiv och ge en otrolig glans i man och svans!!
Nu har jag funnit dessa produkter och dom är otroligt bra.
Produkterna heter bla Final Mist och Final Bloom, dessutom finns det några fler produkter som är riktigt bra också. Är det någon här inne som provat dessa?
Jag är så nöjd med dom att jag har tagit hem lite större parti, och hoppas att fler ska upptäcka glanssprayerna.
Om ni vill läsa mer om dom så kika på den här sidan:
Skulle vara skoj att veta vad ni andra tycker om glanssprayer och vad ni vill ha ut för effekt.
Aldrig sett dom produkterna, kanske värt att prova när det man har nu tar slut? Jag har kört med alla möjliga glanssprayer, men tycker hittills att foxfire har varit den bästa :) igår köpte jag ett nytt spray som ska vara både torrschampo, balsam och glans, miracle groom heter det. Jag tyckte att det verkade smidigt att ha med även schampo på tävling ;) Får se hur sprayen funkar! Jag använder spray både till vardags och på tävling, brukar använda det när jag reder ut hästarnas svansar :)
#1 Ja jag kan absolut rekommendra dig att prova dom här sprayerna.
Den som jag använder hemma "till vardags" är Revive (finns också med på den sidan jag länka till ovan). Det är ett lätt skummande balsamspray som gör manar och svansar otroligt lättkammade, och håller sig fria från tovor och trollsnurror i flera dagar. Man kan använda den över hela hästen också.
Final Bloom och Final Mist har hög glans (har aldrig sett någon annan spray med liknande effekt) och man använder nog det mest typ på tävling, utställning och så.
Vad spännande med den här Miracle groom du skriver att du köpt. Har du någon länk var man kan hitta den?
Vad är det för skillnad på final mist och final Bloom? Jag köpte miracle groom på Lantmännen, antar att det finns lite överallt :)
Final Mist och Final Bloom är väldigt lika varandra, men från olika tillverkare.
Inom Shetlandsponnys så är produkterna använda i många år, från början var det nog mest Final Bloom som användes, men på senare tid används nog Final Mist mest.
Båda är en lättsprayad olja som ger hög glans utan att kladda, båda luktar väldigt gott också.
Jag ska kolla upp Miracle groom, det låter spännande!
Jag använder mig av riders magic. Fullkomligt älskar den produkten! Håller man och svans rena, lena, glansiga och utredda flera dagar! :)
Använder Renons man- och svansspray i manen och svansen för att det ska bli lättare att reda ut. Den är rätt billig och funkar helt okej, men det finns säkert bättre budget-alternativ.