Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettträning
Läst 2269 ggr
Jullanhugo
0

Jóhann Fridgeirsson

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är det någon här som har ridit/tränat för Jóhann Fridgeirsson? Tyckte du att det gick bra? Var han duktig? Fick du "problemet" löst med din häst? Lite allmäna tankar om honom och hans syn på hästarna? =)

Jag var och hjälpte till på en kurs där han tränade hästarna och så red jag även 2st enkellektioner för honom på min häst. Fick lite blandade tankar av hans syn på hästar =)

Kan iallafall skriva att jag alldrig har fått upp min häst i tölt på riktigt förräns jag red för honom!

Louise L
0

Jag skrev en tråd om honom i höstas då jag var med på kurs för honom. :) Vad det verkade då så hade folk en negativ syn på träningssättet. Jag själv tycker att Johann är väldigt bra! Tränare är så olika.. Vi har haft Sigfus Sigfusson ute på gården 3 gånger på väldigt kort tid nu, då har han även provridit hästarna om man vill. Tycker att Johann red hästarna mycket bättre. Det jag tycker är bra med Johann är att han är väldigt ärlig och tydlig. Han går tillbaka till grunden om det är ett problem. Jag fick mitt problem löst med Johann. Min häst har aldrig varit så "vaken" efter Johann ridit honom.

Jullanhugo
0

Ja, ellerhur! :D Däremot så tror jag inte att hans träningsmetoder funkar så bra på alla hästar. Men han har många kloka tankar! :D