Transportskydd?
När jag kommer till en tävlingsplats brukar jag ofta observera hur andra personer transporterat sina hästar. En del lastar ut hästen inlindad från topp till tå med skydd på alla ben, täcke, svansskydd etc. medan andra lastar ut hästen helt "naken", alltså bara i grimma - ingenting annat. Hur transporterat ni era hästar till träning, tävling eller annat? Gör ni skillnad på var ni åker? Vad använder ni för skydd?
Transportskydd, svanslinda och lädergrimma. Täcke om det är kallt ute :)
Back on track skydd i fram, transportskydd i bak, lädergrimma och täcke om det är kallt :)
Transportskydd på ben samt lädergrimma. Funderar på att skaffa svansskydd då tjejen min ääälskar att gnugga och klia rumpan mot bommen där bak xD

Ingenting (dvs bara grimman), eftersom ingen av mina hästar jag har nu har varit/är vana vid att ha nåt på benen. Min ena har testat transportskydd ett par gånger korta stunder så honom kommer jag ev börja ha på dom när han ska åka skodd iaf. Har inte åkt så mycket med dom annat än till klinik osv. Men det blir kanske mer nu när de är lite äldre så man kan åka på lite kurser osv :)
Jag är noggrannare med vad jag sätter på hästarna nu efter vår olycka förra året, vill inte veta hur det hade gått med Raudur som hade brodd om jag inte hade haft skydd :o man är liksom mer medveten om att olyckor faktiskt händer när man är ute och kör nu när man har varit med om det..
#6 det låter läskigt… vad hände? :/
Vi åkte av vägen och voltade med häst och allt.. Men det gick bra tack vare vår stabila transport :)