Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettavel
Läst 867 ggr
Eveline
0

WF

Hej,

hur pass tillförlitligt är WorldFengur egentligen? Står att min häst blev kastrerad 2001, han kom till sverige 1998. På hans exportpapper står det något vid Stute/wallach som jag inte kan utläsa. "Torfalaekjarhr. , A-Hún. Jag känner mig förvirrad =P

Eveline
0

Plus att i hans pass jag fick när jag köpte honom stod det att han var född 1991, men i hans stamtavla och exportpapper står det 1992, så de ändrade det. När jag kollar på tidigare ägare på WF så står det bara jag och sen han som sålde honom till sverige. De andra 2 ägarna i sverige står inte med heller… jag blir helt förvirrad =P

Alex
0

WF är ju tillförlitligt, så länge alla skickat in alla papper med uppgifter och ändringar korrekt. Har inte alla gjort det så stämmer såklart inte uppgifterna.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

[tlundegard]
0

Ja enligt WF så äger ju vi fortfarande vårt sto som vi sålde för 3 år sedan. Enligt SIF också för den delen.. Lite surt då det är svårt att få tag i henne för att veta att hon mår bra :/

[tlundegard]
0

Fast.. WF kan inte stämma helt. Såg nyss att ingen står som ägare på vårt sto, men SIF har uppgifter om att det är vi. Så SIF och WF stämmer inte helt med varandra.

Maja
0

Det beror mycket på hur tidigare ägare har registrerat ägarbyten etc. Jag vet hästar som dog 2009 men som står som "Alive" på WF… ;)