I väntans tider…
Hej Jag är helt ny här på islandshäst i focus köpte mitt sto i sommars och kan inte förstå att jag inte har fått upp ögonen för denna fantastiska ras tidigare. Och det bästa av allt så ska det bli tillökning vilken dag som helst så spännande :-)
Grattis, vad roligt! 😃 Vad är det för stam på stoet, och vem är pappan till blivande fölet?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Välkommen hit!
Vad kul! Stort lycka till!
Berätta gärna mer om hästen, alltid kul att se vad det finns för fina hästar här inne på iFokus! Vi har en presentationstråd om du vill presentera din häst. :)
Vad spännande! :D
Hon är efter Brennir fra kirkjubae Och är betäckt med Frami från häringe.
Åh då blir det ett halvsyskon till min pålle :)
Ååå vad underbart med en liten fölis <3 Ser fram emot bilder på underverket så småningom! :)
Ja här väntar vi fortfarande… …och visst vet jag att de kan gå över och särskilt nu vintertid Men man är ju så nyfiken och vill ju bara allt ska gå vägen Någon här som vet något om stammen??
Frami från Häringe är en av mina favorithingstar och precis som Emma (#5) säger så har hon en fin valack efter honom. Han brukar ge väldigt trevliga och fina avkommor! :) Förstaklassbedömd femgångare med idag 175 registrerade avkommor.
Brennir frá Kirkjubæ är också en vädligt fin hingst. Kirkjubæ har faktiskt länge varit en favoritgård för mig, har ridit många hästar därifrån. De har fokus på fuxar med bläs (även om Brennir är fux med stjärna och snopp ;)). Förstaklassbedömd femgångare med idag 102 registrerade avkommor. Lever tyvärr inte längre.
Tack Maja Vilken härlig presentation på hingstarna
I söndags kom han äntligen vår lille prins Så söt., nyfiken och alldeles underbar Och en mycket stolt mamma!
Åh, vad härligt! Stort grattis! :)
Du får gärna posta en bild på prinsen! Vilken färg fick han?
Vad mysigt! :) vill se massor med bilder! :)