Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettträning
Läst 798 ggr
Louise L
0

Kursdag för Sigfus!

Imorgon ska jag på kurs för Sigfus för första gången! Ska bli otroligt spännande! Är det någon här som har ridit för honom? Vad tycker ni?

Maja
0

Åh, vad kul! :D Du får berätta om hur det var!

Jag har själv aldrig ridit för honom, men har bekanta som har gjort det och är jättenöjda!

Louise L
0

Oj herregud.. Sigfus, vad duktig han är! Han är den bästa instruktören jag ridit för hittills. Jag kan inte sluta tänka på allt han sa.. Rida är verkligen en hel vetenskap! Förstår inte att killar kan rida så bra som inte kan göra fler än 2 saker samtidigt.. Haha, skämt åsido. 😉Han får en att inse hur mycket allting påverkar hästen som vi gör. Minsta, minsta detalj. Jag känner mig verkligen som en nybörjare efter denna kurs! När Sigfus inte tycker att han själv är särskilt duktig på att rida då börjar man fundera.. Man kan aldrig bli fullärd!

Maja
0

Haha, ja, man blir ju aldrig fullärd! :) Men vad kul! Har du några bilder att bjuda på? :)

selfrejection
0

Vad roligt! Hade också en sån upplevelse med min tränare idag, bara att ändra läget på knät kan förändra allt :)

Bilder eller film skulle vara roligt att se om du har några :)

[Valtyr]
0

Oh ja kroppskontroll är grejen, bara sänka händerna en aning, flytta fram benet några centimeter eller räta ut ryggen kan göra så man får en helt annan häst :)