Utlånad häst slaktades
länk till artickel
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=95&artikel=5439399
Men fy tusan vad hemskt! 
Visst, säljer jag en häst så får ju ägaren göra vad h*n vill med hästen. Slakt, sällskap, tävling, träning, skogsmulle… Jag lägger mig inte i vad den nya ägaren gör, efter försäljningen är det inte längre min häst. Visst vill man ju att den ska ha det bra och bli bra behandlad.
Men om man lånar ut sin häst på foder eller liknande och fortfarande står som ägare. Då får sådant här inte hända!
Det är hemskt! Jag tycker man ska ha som krav på slakterierna att ägaren godkänt slakt så det inte ska kunna ske igen.. Att man inte ens behöver visa upp hästens pass!?
Man tänker ju att det är väldigt lätt att få ta en häst på foder och sen skicka den på slakt och få 5000kr för den..
Åter igen bevisat att folk kan göra precis vad som helst för pengar!
I sverige får man väl inte 5000 för en häst som går till slakt? Mamma fick 500 spänn för köttet på våran gamling och då kostade de ungefär i samma med bensin dit så det gick plus minus noll bara.
Möjligtvis om man skickar den utomlands att man får mer.
Helskumt att slakterierna inte har högre krav
Så tragiskt att de kan gå till så här. Tycker det är väldigt konstigt att man kan åka i väg till slakteriet och lämna hästar som inte är sina egna. Fegt utav kvinnan att inte delge sin version av det hela.