Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 785 ggr
emelie__88
0

Vad tycker ni?

Har en liten filmsnutt som min syster filmat när jag rider mitt 9åriga islandssto som jag nyligen köpt. Hon är rätt nyligen igångsatt efter dräktighet och föl. Fölet är nu avvant och vi ska köra igång på riktigt med instruktör och så så småningom, nu är vi mest ute och rider skogen för att bygga muskler och öka upp konditionen lite. Jag vill länka här till mitt filmklipp http://www.youtube.com/watch?v=DRBLSSdPpFU och skulle mer än gärna få lite feedback om vad ni tycker om henne så här långt. Är för det mesta själv när jag rider, och får ofta ingen kritik på hur det ser ut eller så, så det vore jätte trevligt att få höra era åsikter om vad som är bra, dåligt - vad vi kan göra bättre :D Har inte ridit islandshäst så länge så detta är rätt nytt för mig med, då jag har lite svårt att finna känslan för den typen av ridning. Är hoppryttare i grund och botten så det är ju lite så långt ifrån man kan komma liksom… :)

Tanken är att vi ska åka på en träningstävling snart också, för lite miljombyte och så och få ett kvitto på hur det egentligen går för oss och vad man kan förbättra till nästa tävling.. Är sådan som person som gärna tävlar mot mig själv om ni förstår vad jag menar :)

Tack så länge

Emelie

emelie__88
0

Filmklippet är ju inte så långt så det kanske inte är så lätt att uttrycka sig kom jag på.. Men det är det enda jag har för tillfället :D

Maja
0

Hm, får inte videon att fungera på min dator (den samarbetar bara med mig när den själv vill)… ;) Ska se om jag kan titta på den från min andra! :)

[tlundegard]
0

Det ser lovande ut :D hon ser ju ut att behöva lite mer styrka, men inte så konstigt om hon har gått med föl ;)

emelie__88
0

#2 funkar filmen inte för dig Maja? #3 tack så mkt, va kul att du tycker det :) Hon behöver stärkas ordentligt. Någon som har effektiva tips att ge hur? :)

Maja
0

#4 - Det är nog inte filmen som strular, det är min dator som tycker om att hacka på YouTube… ;) Men nu så har jag sett den!

Precis som #3 säger så behöver du stärka henne lite mer, men då tror jag att det kan bli riktigt fint! :) Mer rygg och mer rumpa - passa på att bygga muskler i snön nu, ut och pulsa, klättra, samla osv. :)

Det ska bli kul att se er utvecklas tillsammans!

emelie__88
1

#4 tack för tipsen! :) Är så nyfiken på resultatet i slutänden! Vi ska jobba på ! :D

[tlundegard]
1

Galopp i snön, rida ut och få kondition och jobba med lång låg form i trav brukar vara bra sätt att stärka :) Ett annat tips är att du samlar henne mot tölt i skritten, låter henne gå samlad utan att släppa iväg henne och sedan länga henne igen i skritten, bra förberedelse för att skicka iväg henne i tölt där rumpan är med :)

emelie__88
0

#7 tack för tipsen! :D Det mottages varmt! :D

emelie__88
0

Har idag vart ute och pulsat i snön :) Hon blev alldeles svettig, lillan :) Bra motion för henne :)