Sådärja!
Då kan ni träna på hårt nu utan att han svettas ihjäl!
Har du rakat benen av någon anledning? Jag brukar alltid lämna benen orakade. :)
har du tagit bort hovskägget också? har varit väldiga diskussionen på buke om det, är osäker på om man får tävla med avkapat hovskägg?
Haha söt :D Jag är ganska säker på att man inte får tävla med avklippt "skyddshår" (hovskägg, hår på mulen osv), man får väl inte göra någon förändring på hästen som inte är av en speciell anledning? (Det är väl därför man inte får fläta manen också, men delning av man går bra..) Jag klippte min pellejöns för några veckor sedan, sparade ryggen så han kan gå utan täcke ute :)
Jag har rakat benen då veterinär sagt åt mig det :) Då kan jag få mer kontroll och det är lättare att behandla hans sår som han har. Någon form av stafylokockinfektion är det han har. Så har skrivit till SIF och frågat såklart innan, och sålänge han är frisk och jag har ett vet intyg var det ingen fara :)
oki doki, du borde berätta det för Niela på Buke så slipper hon riva upp hela världen för att man inte får det när det inte ens är så