Nyårsraketer
Hur reagerade era hästar under nyår med alla raketer som smällde? Hade ni hästarna utomhus eller inne i stallet? Var allt som vanligt? Hade ni på musik på radion? Fick de lite extra mat att äta?
Tror inte att vi gjorde något speciellt. Jag var inte hemma, men grannarna hade inga fyrverkerier och vi bor 2km utanför samhället så det var ganska lugnt ;) hört om folk som har fått droga sina djur för att de blir så rädda, tycker inte att det är okej :( dessutom så drabbar fyrverkerierna de vilda djuren också. varför kan inte folk skicka upp ljuslyktor eller något annat som inte låter istället??
Ja fick ta in mina i storboxen. och ha radion på.

Min bryr sig inte och blir skitsur på att boxgrannen blir rädd och far runt. ;)
En bekant till ägaren av stallet där jag har mina hästar har en häst som blev väldigt rädd. Eftersom de börjar skjuta så många dagar i förväg så hade detta gjort att hästen varken åt eller drack och var helt hispig, slutade med kollik och akut operation… =(

#4 Inte kul! Skulle det varit min häst hade vet fått komma ut inom 12 timmar efter hon slutat äta.

Ess var så pass stressad att han varken åt sin kvällsmat eller morgon mat . Han stod i sin box som vanligt . Men när jag kom ut vid 1 så åt han .
kissmekate.blogg.se
Vi har lyset tänt tills det slutat smälla o så delar vi upp kvällsmaten så de får en del i vanlig tid o en del när vi släcker för natten. När vi var inackorderade brukade vi bara märka att de hade gått runt mer i boxarna. Förra året var vi ute just när det smällde o de reagerade lite, men blev inte jätterädda, så i år fixade vi en radio o de verkade faktiskt bry sig mindre.
Min var ute hela natten och jag vet inte hur han reagerar när det smäller som mest, men han brukar bli väldigt stressad och hispig efteråt, ibland i flera veckor. I år var han det redan några dagar innan när det smälldes några få raketer i närheten. Det går liksom inte att kommunicera med honom som vanligt. Men i år verkar han ganska lugnt, det hade varit väldigt få om ens några raketer ute vid stallet.