Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 823 ggr
Maja
0

Nyårsraketer

Hur reagerade era hästar under nyår med alla raketer som smällde? Hade ni hästarna utomhus eller inne i stallet? Var allt som vanligt? Hade ni på musik på radion? Fick de lite extra mat att äta?

[tlundegard]
0

Tror inte att vi gjorde något speciellt. Jag var inte hemma, men grannarna hade inga fyrverkerier och vi bor 2km utanför samhället så det var ganska lugnt ;) hört om folk som har fått droga sina djur för att de blir så rädda, tycker inte att det är okej :( dessutom så drabbar fyrverkerierna de vilda djuren också. varför kan inte folk skicka upp ljuslyktor eller något annat som inte låter istället??

740tjejen
1

Ja fick ta in mina i storboxen. och ha radion på.

viktoria91
0

Min bryr sig inte och blir skitsur på att boxgrannen blir rädd och far runt. ;)

Eveline
0

En bekant till ägaren av stallet där jag har mina hästar har en häst som blev väldigt rädd. Eftersom de börjar skjuta så många dagar i förväg så hade detta gjort att hästen varken åt eller drack och var helt hispig, slutade med kollik och akut operation… =(

viktoria91
0

#4 Inte kul! Skulle det varit min häst hade vet fått komma ut inom 12 timmar efter hon slutat äta.

Killen
0

Ess var så pass stressad att han varken åt sin kvällsmat eller morgon mat . Han stod i sin box som vanligt . Men när jag kom ut vid 1 så åt han .

kissmekate.blogg.se

Uss
0

Vi har lyset tänt tills det slutat smälla o så delar vi upp kvällsmaten så de får en del i vanlig tid o en del när vi släcker för natten. När vi var inackorderade brukade vi bara märka att de hade gått runt mer i boxarna. Förra året var vi ute just när det smällde o de reagerade lite, men blev inte jätterädda, så i år fixade vi en radio o de verkade faktiskt bry sig mindre.

selfrejection
0

Min var ute hela natten och jag vet inte hur han reagerar när det smäller som mest, men han brukar bli väldigt stressad och hispig efteråt, ibland i flera veckor. I år var han det redan några dagar innan när det smälldes några få raketer i närheten. Det går liksom inte att kommunicera med honom som vanligt. Men i år verkar han ganska lugnt, det hade varit väldigt få om ens några raketer ute vid stallet.