Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettbilder-och-filmer
Läst 628 ggr
selfrejection
0

Guffi 8 december

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Nu är den snart en månad sedan detta filmades, men tänkte visa ändå. Vad tycker ni? Guffi som för 3 år sedan knappt kunde tölta ett steg. Det är långt i från perfekt, man han har äntligen börjat jobba med ryggen och sänka sig, och några sekunder då och då hitta formen.

Det gick inte att infoga videon i inlägget så här är länken: http://www.videofy.me/v/701883

Om ni vill ha något att jämföra med, så är här en film från 26 maj och 28 maj 2011 och 14 februari 2012 (töltar gör vi runt 3min in i filmen)

Maja
0

Åh, vad skönt det är att läsa att ni har kommit igång riktigt igen med träningen! :)

Ni kämpar på fint! Bygg upp lite mer på kroppen bara. Han blir lite orolig i formen och takten då och då, men det kommer med tiden. Han är ju lite speciell har jag förstått, så kämpa vidare som du gör så kommer det att se bättre ut snart ska du se! :)

selfrejection
1

Tack! Det är verkligen skönt, fast nu får vi se hur det blir efter alla nyårsraketer, han brukar bli lite hispig en tid efteråt.

Då går det åt rätt håll iaf :) Det är mycket jobb kbar med tölten innan den blir jämn, han orkar inte hålla formen och samma takt så länge men det är en stor förbättring mot hur det har varit och han har som sagt börjat arbeta med ryggen mycket mera nu. Han är väldigt ojämn i formen på traven i den där videon, men eftersom jag fokuserade på att få med tölten på film blev inte traven den bästa vi kan :)