Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettoff-topic
Läst 1601 ggr
Smultronkaka
1

Lite islandsbilder :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

HEJ islandsfolk! just nu är jag på island och arbetar på en gård som heter Skalakot! Dom driver turistverksamhet och har runt 150 hästar :P Igår var det en sån vacker dag att jag gick ut i den stora hagen och tog lite bilder, Tänkte att ni kanske skulle vilja se? :) Här är det runt 4 plusgrader och INGEN snö, Hemma i sverige har jag hört att det är snökaos!? Känns lite som om det är ombytta roller? ;) Jag lägger upp några bilder, finns fler om ni är intresserade av att se :) Är ni även sugna på att åka till island och rida runt bland berg och vattenfall sitter jag på sådan information också ;)

Kram!

Smultronkaka
0

I bakgrunden kan ni se Vestmannaöarjna (tror det stavas så…) Befinner mig alltså i södra delen av Island :)

Smultronkaka
0

Finns en stor bäck/å som vandrar genom hagen, Färskt dricka till hästarna varje dag!

FiffiLiina
0

ÅÅÅÅÅHHHH!!Skrikandes

SÅÅÅÅÅ avis just nu!

Måste lugnt åka till island!! Oskyldig

MVH FiffiLiina

[tlundegard]
0

Underbara bilder, man längtar dit :D

Är det inte ganska vanligt att isländska vintrar är mildare än svenska, medan deras somrar inte är alls lika varma som dom svenska? :)

Smultronkaka
0

#3 Ja det är helt underbart här!!! #4 Tack :D Jag hade aldrig tidigare varit på island förns nu, och då trodde jag att på island måste det var MASSSOR med snö!! men se det verkar inte som så, Mest i norra delen av island det är snö :) jag har inte upplevt en isländs sommar än, Men det kan nog stämma :)

Smultronkaka
1

Slänger in en till bild :) Denna är i svartvit

Alex
0

Härliga bilder! Jag har också varit på Island och jobbat en gång, men det var några år sen.

Och det stämmer att isländska vintrar är mildare än Svenska, temperaturen går ofta inte alls långt under nollan. Hur länge har du varit där och hur länge är det tänkt att du ska vara kvar?

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Smultronkaka
0

#7 Vart jobbade du då? :) Jag har varit här i 4 veckor nu, ska hem över jul och sen tillbaka igen! Som det ser ut nu ska jag åtminstonne vara kvar över våren och kanske sommaren! Beror på vad jag vill då :) men troligtvis blir jag kvar hela sommaren också!!
Angående vädret så är jag väldigt glad över att det inte är många minusgrader under nollan, för SATAN vad kallt det blir när vinden sätter in!! Tror det har varit 2 eller 3 stormar när jag varit här, något av det läskigaste jag varit med om. Kunde höra hur fönsterrutorna trycktes in till bristningsgränsen av blåsten!!!