Resultat: Hösttävling 2012
Nu är hösttävlingen över vi fick in flera svar från våra duktiga medlemmar! Här kommer de rätta svaren:
1. Vad heter Svenska Islandshästförbundets ordförande?
Göran Montan
2. Vilken gångart gå hästen på bilden i?
Galopp
3. I vilket land kommer VM 2015 för islandshästar att hållas?
Danmark
4. Vad är maxvikten för boots på tävling?
250 gram
5. Vilket år grundades Svenska Islandshästförbundet?
1975
6. Vilket år föddes avelsmatadoren Orri frá Þúfu?
1986
7. Vilken färg har hästen på bilden?
Brunblack
8. Vilken hingst är Askur från Håkansgården efter?
Kveikur frá Miðsitju
9. Vilket land tog flest Medaljer på NM 2012 (bland seniorerna)?
Danmark
10. Vad är den högsta BLUP:en som en levande islandshäst har idag?
133
Utslagsfråga: Hur gammal är hästen på bild?
8 år
Det var många som slogs i toppen, men vi kan ju bara ha en vinnare! Efter att ha kontrollräknat alla poäng och även svaren i utslagsfrågan så har vi kommit fram till att vinnaren är… Enua!
Stort grattis till dig!
Skicka din adress i ett PM så kommer reflexpaketet hem till dig på posten om några dagar!
Tack till alla som deltog i tävlingen! Om ni vill så kan vi anordna en ny tävling om ett tag igen! :)
Grattis =)
Stort grattis! :D Haha jag var inte ens i närheten på hästens ålder :D Men är det Thóra som har högst blup så har hon sänkts till 132 från 2011 ;) (gick in på worldfengur)
(Såg nu att spuni har 133 ;))
Grattis! 
Och bra jobbat alla som deltog, det var många med lika många rätt, så det avgjordes på utslagsfrågan!
#2 Jag kan erkänna, då jag skrev den frågan, att jag först sa till Maja att rätt svar är 132, för jag trodde också Þóra hade högst fortfarande. Men kontrollerade "för säkerhets skull" och det var ju en himla tur, eftersom Spuni har högst på 133. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#5 dom låg ju lika förra året och jag såg bara det som stod om Thóra :) Men jisses, jag hade aldrig gissat på att hästen på bilden var 8 år, det ser ju ut som en unghäst! :D Och hur sjutton kan man avgöra om den andra hästen är brunblack eller gulbrunblack? Tyckte att den såg lite ljusare ut i färgen och hade mörka ben, men är egentligen värdelös på färger ^^
#6 - Det är ju meningen att det ska vara lite knepigt… 
Vi tänkte eventuellt byta plats på färg- och ålderbilden, men alla ser nog vilken färg skäcken hade, så då gjorde vi det lite svårare!
Bilden är fem år gammal, så hästen är 13 år gammal idag!
#6 håller med, trodde hästen bara var ca 2år gammal då jag jämförde med mej jag har själv.
Har läst på lite om blup då det inte har intresserat mej tidigare så mkt av ren okunskap men fick ju fram endel info så nu vet jag att båda mina 2åringar har 102 i blup.