Hösttävling 2012
Nu är det dags för Islandshäst iFokus Hösttävling 2012. Vinnaren får ett fint prispaket!
Så här års är det viktigt att synas i mörkret. Islandshäst iFokus anordnar därför en medlemstävling där priset består av ett reflexpaket till dig och din häst! Priset består av en reflexväst, ett reflexgrimskaft och ett par benreflexer med ludd och snabbknäppe.
Tävlingen består av 10 stycken frågor. Då vi enbart kan utse en vinnare så har vi även valt att ta med en utslagsfråga för dem som får flest rätt (så länge det är fler än en medlem). Där gäller det att gissa och komma så nära rätt svar som möjligt.
Du deltar genom att skicka dina svar i ett PM till mig. Tävlingen pågår till och med den söndagen 11 november kl. 23.59. Observera att du måste vara medlem på sajten Islandshäst iFokus för att kunna delta.
Har ni frågor eller funderingar skickar ni dessa i ett PM till mig eller Alex (medarbetare).
Tävlingsfrågorna:
1. Vad heter Svenska Islandshästförbundets ordförande?
2. Vilken gångart gå hästen på bilden i?

3. I vilket land kommer VM 2015 för islandshästar att hållas?
4. Vad är maxvikten för boots på tävling?
5. Vilket år grundades Svenska Islandshästförbundet?
6. Vilket år föddes avelsmatadoren Orri frá Þúfu?
7. Vilken färg har hästen på bilden?

8. Vilken hingst är Askur från Håkansgården efter?
9. Vilket land tog flest Medaljer på NM 2012 (bland seniorerna)?
10. Vad är den högsta BLUP:en som en levande islandshäst har idag?
Utslagsfråga: Hur gammal är hästen på bild?

Stort lycka till!
Kom igen nu, alla medlemmar! Vi har bara en deltagare än så länge… 
Skicka dina svar i ett PM till mig senast söndagen den 11 november kl. 23.59.
haha jag orkar inte leta upp svaren ju :P men men jag ska försöka imorn, är såå sjukligt sadistiskt mycket skola just nu :P
hm jag gissar hej vilt, är alldeles för lat för att kolla upp svaren… det här blir spännande och se hur många rätt det blir! :D
Sista dagen idag!