Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 2711 ggr
Emmaab
0

Delad man?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är lite osäker på hur jag ska göra med Hreimurs man. Han har naturligt majoriteten av manen på en sida och sen har han lite av manen högst upp på den andra sidan också. (Bifogar bild)

Tycker ni att jag ska dela manen så det blir lika mycket på båda sidor? Eller ska jag lägga över all man på en sida? Eller ska jag låta det vara som det är?

Vad tycker ni är snyggast och hur ser manen på era hästar ut??

MissInAction
0

Jag skulle låtit det vara precis som det är. Det är ju meningen att det ska få vara som det är naturligt, tänker jag. Annat vore det om det var en skyltdocka man höll på med, men nu handlar det ju om en levande häst Flört
Allra finast tycker jag också att hästar är, när de får vara naturliga.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Fjordell
0

Min Órion har likadant, och jag försökte dela manen på honom så han hade ungefär lika mycket på båda sidor. Efter många om och men så gick det och det höll sig, men jag ångrade mig efter en tid och ändrade tillbaka. Jag har också provat ha all man på en sida… Men det är faktiskt mycket finare att låta manen vara som den alltid varit, jag tycker att det är en stor del av charmen med islandshästar, det ska vara naturligt! :)

Zinoida
0

Min valack har nästan lika mycket på båda sidor, jämn mittbena förutom en liten glugg i mitten på ena sidan. Försökte en vinter att fläta över lite på det stället och hoppades att det skulle lägga sig så, men föll bara tillbaka ändå, så då fick det vara.

Mitt 1-åring har mycket man, först låg typ allt åt ena sidan, sen såg hon ut att få som min valack - mittbena, men nu senaste bilderna jag fick såg det ut som att halva manen fallit åt ena sida och resten åt andra. Alltså inte mittbena utan från huvudet och halva halsen ner åt ena hållet och sen resten ner till manken åt andra. Det är faktiskt det enda sättet manen kan ligga på som jag tycker är fult, så jag hoppas det ändrar sig igen :P

Tycker faktiskt det är snyggast som din häst har, nästan hela manen åt ena sidan men bara en liten bit precis efter huvudet som ligger delat :)

Sen är det ju inte manen som gör hästen och man ska inte bry sig så mycket om det osv, men jag är tyvärr en man-fantast och älskar vackra manar :D

Bifogar en bild på 1-åringen med vad jag tycker är hennes fula man :P