Irriterad
Vill bara skriva av mig lite!
Är det bara jag som stör mig på när man kollar på hästar till salu och annonsbilden är en "ögonblicksbild", man ser hur mycket hästen fladdrar med benen men man kan absolut inte se vilken gångart det är, eller om man skulle kunna urskilja det så är den otroligt oren/påväg att bli någon annan gångart?
Inget illa menat mot någon, men jag tycker det känns lite som falsk marknadsföring, någon som håller med?
Jag tycker snarare synd om säljaren som inte får till en rättvis bild på sin häst!
Njae, håller nog delvis med, stör mig dock otroligt mycket på rent "kassa" annonsbilder. Kan bli tokig när man ser en riktigt usel annonsbild. Och ja jag vet att alla inte har samma skills eller förutsättningar. Men jag som eventuell köpare hoppar annonser med dåliga bilder, tyvärr!
/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se
Jag tycker det är bättre med en snygg ögonblicksbild än en bild som är typ är i konstig vinkel i boxen eller när den går och betar i alla fall. Då är det nästan bättre med ingen bild alls. Eller om man kollar på aponnyer, en bild frammifrån uppifrån, då ser man ju mycket av exteriören.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Ha, ha ja, det stör mig, men jag tycker inte det är falsk marknadsföring, för då tänker jag på något som framställs som bättre än det är…
Håller nog med #1 och 2 och tänker att säljaren borde valt en bättre bild och eftersom hen inte gjorde det så tar jag allt hen säger i annonsen med en rejäl skopa salt…
Letar du häst? Grannen vill sälja sin "unghäst", en ganska känslig herre tror jag, inte mycket riden, vit ;D med svart huvud
#4 Nä, letar "tyvärr" inte häst för tillfället. Har ingen fast inkomst + finns ingen plats i stallet… Men kollar ändå på hästnet… Haha 
Jag tror att det i många fall handlar om att säljaren själv inte kan se att det är taktfel på bilden. Det är jättevanligt har jag märkt, att folk inte kan se sånt på bild, eller ens vet hur takten ska se ut när den är ren. Och det är väl ändå lite förståeligt, då det är svårt.
Något jag dock tycker är lite småroligt är folk som tar bilder på när hästen springer i djup snö t.ex, vilken häst lyfter inte på benen då? Den måste ju för att ta sig fram, en sån bild säger absolut ingenting om hästens kapacitet. Men säljaren tycker väl att det ser flott ut… Själv har jag blivit sån att jag tar förgivet att hästen saknar steg och aktion i normala fall när det läggs ut såna bilder, och troligtvis är jag inte ensam. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
hästen kanske inte kan gå så bra än eller så har de inte förmågan att rida den så bra men de kanske ändå vill visa att den åtminstone kan tölta tex, finns ju en del hästar som inte kan tölta överhuvudtaget.
Jag har den erfarenheten att taktproblem är rätt lätt fixade medan 3 gångare är betydligt krångligare att få tölt på även om det går med en jäkla massa jobb.
Men det värsta är när de skriver rena fina gångarter och hästen går i värsta passtakten på bilden :P
Eller den roliga "Naturtöltare" eller "Häst med superflott tölt" och så är bilden på en grisepassare… 
eller juniorhästen som inte ens va inriden ;)
#9 - Jag förstår hur du tänker och jag vet vilken annons du syftar på, men jag tror att det var "juniorhäst" med tanken "hästen kommer att bli så liten att den kommer att passa mindre/yngre personer som inte är så stora". Så uppfattade jag den annonsen som i alla fall… :P
Men lite kul formulerat var det ju allt! :)
fast då kan man skriva liten häst eller nåt istället, junior häst är för en ung ryttare och unga ryttare ska inte ha oinridna hästar, juniorhäst är för mig en trygg häst som redan är utbildad och ska funka som en läromästare.
Sen alla dessa annonser med hästar som kommer gå SM och VM och allt vad det är som knappt är ridna ens, hur kan man veta det, det är aldrig några garantier på någon häst.
Visst kapacitet kan de ha, men man vet aldrig om dom håller hela vägen.

Kan störa mig riktigt mycket på när folk lägger upp en bild på sin hästs öra+lite utav ögat osv (finns många andra dåliga alternativ ochså som jag sett!!). Man lägger väll upp en bild på HELA hästen när den antingen står i korrekt position eller en tydlig bild när den rids? jaja.. jag bläddrar iaf snabbt förbi dom anonserna så det är ju deras egna förlust.