Skillnad på V2 och V1
Hej. Är det någon här som kan svara på en fråga som jag har? Jag velar mellan att rida v1 och v2 på vårt km (man får rida v1 även fast man inte är i a-klass). det lutar dock mot v1 då jag vill bestämma ordningsföljden o bara behöver rida ett varv.
nu till frågan: är det någon skillnad på bedömningen av gångarterna på v1 och v2? jag förstår att dom är hårdare med övergångarna i v1 men är det skillnad på det andra också? i lätta klasser har dom ju mycket överseende men hur är det här??
tacksam för alla svar!
det blir ju en hårdare bedömning eftersom dom ser bara dig på banan så om du har en liten miss nånstans så ser dom ju det eftersom dom bara har dig att fokusera på eftersom du är själv på banan.
Det är ingen skillnad i bedömningen (bara att domarna ser dig hela tiden i V1 som Valtyr skrev). Skillnaden är att i V1 rider du ensam och gör ditt eget program, V2 rids med fler ekipage på banan och på speakerns kommando.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 och #2 Tack så mycket för svaren!! :D
Det blir nog v2, är inte riktigt redo för v1 än tror jag :)
Har de helt tagit bort att man rider två ekipage på banan i V2 utan speakers kommando? Vet att det var så ibland när jag började tävla, men har inte sett det på flera år!
#4 Det ändrades väl i samband med grenändringarna tror jag.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst