Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1268 ggr
Maja
0

Hästmassör

Jag satt och läste denna artikel nu på förmiddagen. Jag har själv aldrig använt massör till hästarna, men har bekanta som har provat detta.

Har du?
Vad har du för erfarenheter?

Louise L
0

Jag provade en hästmassör för första gången för cirka 1 månad sedan. Dom som äger stallet min häst står i tar ut en massör till stallet en gång i månaden. Min häst hade varit halt och jag hade precis skrittat igång honom. För att vara på den säkra sidan, om han var helt frisk, lät jag massören gå igenom min häst. Som tur är så var allting bra. Han är bara 5år så det fanns inte så mycket att göra på honom.

Däremot har jag sett massören masserat ut många hästars låsningar. Jag tycker det är värt att prova åtminstone. Låsningar eller spända muskler har ju faktiskt väldigt stor inverkan på hur våra hästar kan röra sig.

Massager till hästar kostar ju dock en del.. 800kr fick jag betala för ca40 min. Jag skulle varmt rekomendera akupunkturplåster. Dom är heeelt magiska, och jag skojar inte!!!

Killen
0

Jag har använt en massör i över ett år.

Samband med det och byte av instruktör har min spända mycket passtaktiga häst blivit mycket mjuk och mycket mer taktsäker.

Min massör har fåt bort spänningar och muskelknutar på honom och när hon masserar ser man ibland hur han njuter. Hon brukar nu massera var annan till var tredje månad.

Min massör håller på 1 -1½ timme för 500 kr. Jag gick hos henne när hon var under utbildning och då gick den på 250 kr, och ibland tog hon med Ess på sina lektioner gratis. Hennes lärare var Annika Winblad.

kissmekate.blogg.se