Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: träning
Läst 1777 ggr
Eldlilja
0

Akademisk ridkonst

Hallå alla! Nu är det så att jag och min Stjarna har börjat med att träna akademisk ridkonst. Det går super, och jag undrar om någon annan tränat det med sin isis? Så kan du/ni kanske berätta hur det gick, vad ni tyckte, mm :)

Venea
0

Jag var på en kurs nu i helgen med min ena valack faktiskt! Jag gillade det jättemycket. Tror det är en sund träningsform och så fint som han travade på kursen har han aldrig travat. Och på VOLT dessutom! :)

Hon jag red för hade tydligt hållt lektioner för mycket isisar så hon hade lite plus poäng där. Både jag och min kille trivdes med det och kommer åka tillbaka i oktober :)

Eldlilja
0

Vad kul att det verkar gå bra för er också :D! Jo, det har helt klart hjälpt oss mycket, och vårt mål är rena gångarter utan pass i paddock. Nu funkar ju skritten och traven, men galoppen är det jobbigare med. Så därmed jobbar vi mycket med uppbyggande och samlande, som skolorna mm :)! Kanske kommer vi någon gång i framtiden kunna gå skolorna i tretaktig galopp *glittra med ögonen vid tanken*!

Eldlilja
0

Insåg nu att mitt förra inlägg kunde misstolkas lite. Vi tränar inte själva galoppen än, utan skolorna i trav, innan vi ens försöker oss på galopp (förutom ute i naturen).

Maja
0

Vi hade en häst på träning/försäljning förra sommaren som var akademiskt riden (som tregångare). Supertrevlig häst som verkligen kunde sina saker! :)

Eldlilja
0

Kul :D!