Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 3258 ggr
[lko]
0

Känd släkt eller isis

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej jag vill att ni som har en känd isis, eller om din hästhar någon i släkten som är känd ska skriva här!

Iallafall min älskade Gná's pappa är Svipur frá uppsölum!

Ni kanske inte vet vem han e men han har vunnit en jätte stor tävling en gång!(kommer tyvärr inte ihåg vilken)

En video på Svipur!

powderpuff
0

Mitt gulbruna sto som dog ifjor (hoppas hennes stam får vara med ändå) hade Mökkur Frá Varmalaeke (lär mig aldrig stava deObestämd) Han är ju ganska känd Flört

Hennes dotter Blædis Från Nymö har Askur Frá Hofstadaseli som pappa

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[lko]
0

1#Jag tror jag så honom på hingstfestivalen på Stenholme

Är inte Möökur den här lite äldre ísisen?

Eveline
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min äldsta häst har en del kändisar i släkten, dock har de flesta hästar dessa hingstar i sin släkt, men min har dem ganska nära =)

Hans farfar är Hrafn frá Holtsmula och hans morfars pappa är Sörli frá Saudarkróki. Min gamlings halvbror är Fengur fra Ibisholi som var Vm-vinnare i avelsklass för 5 årig hingst 99 och VM-vinnare i T1 2001.

Min yngling har en del också, morfar är Helmigur fra faxabol.

Hans farfar är Svalur fra Glaesibae. Farmor Snotra fra Örvik, farmorsfar Mökkur fra varmalaek, farfars mor Ljúfra fra Eyrarbakka.

Tycker det är kul med en sådanhär tråd, tycker det är intressant och höra vilken stam olika hästar har =)

Bilden är på min åring, detta är i våras =)

powderpuff
0

#2 Jo han är äldre, han är född i mitten av 80 talet tror jag och kolsvart är han.

PugBull
0

Mitt sto Hera är efter Dreki från Lind & hennes farfar är Askur från Håkansgården :)

Killen
0

Ess mamma ( Dama från Örvik) är efter Atli frá Syðra-Skörðugili, som i sin tur är efter Hrafn frá Holtsmúla IS 802.

Ess pappa är Mökkur fra Varmalaek

kissmekate.blogg.se

Drömmis
0

Min pålle är efter Askur fra Hofsstaðaseli, som iaf är lite känd, och väldans fin!

Tror han hade någon mer välkänd i släkten, men är inte så insatt i sånt, så kommer inte riktigt ihåg mer.

Maja
0

Min tjej har Ljúfur frá Vindási som morfar. Tyvärr lever han inte längre, men har många fina meriter.

powderpuff
0

#7 Kan du inte lägga ut bild på din pålle, min Blædis är också efter honom Skrattande

Ursäkta trådkapningen Flört

iiichigo
0

Hingsten jag rider, Skorri frá Kilhrauni, är efter Orri frá þúfu :)

Är inte jätte insatt, men har iaf fått för mig att han är rätt känd, även brodern till Skorri som skall fått väldigt bra i bedömning :) Dock minns jag inte vad han heter :P

Hälsningar Astrid :)

[Valtyr]
0

Valtyr är efter Tyr vom Rappenhof som van VM i tölt, fyrgång och avel 91 Morfar är Galsi frá Saudarkróki som har 9.01 på rid och är hederspremierad, han är även pappa till Hraunar som vann VM i femgång förra året.

[Valtyr]
0

Hugi som jag lånar och förmodligen kommer köpa i början av nästa år är efter Hvinur frá Holtsmula som har tagit 5 guldmedaljer på VM. (Vet ej exakt vad men i T1 iaf)

Hans morfar är Svalur som är elitpremierad och mormorsfar är Ofeigur som har hederspremie.

[Valtyr]
0

och lille Isjaki är efter Illingur som är en av världens högst bedömda hingstar som har vunnit andsmot som 4 åring och är pappa till världens högst bedömda 4 åring som vann landsmot i år.

Morfar har kommit 2.a på avels VM och heter Safir från Lönneberga som är efter samma Mökkur som ovan och uue är Stigr frá Kjartansstödum som är hederspremierad

Louise L
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Min isis Búálfur är ifrån Gandálfur fra Selfossi som har en tot. bedömning på 8,46. Farmor till honom är det högst bedömda avelstoet Álfadís fra Selfossi.

Så med denna stam hoppas jag att vi kan ses på många tävlingsbanor i framtiden. Glad

[lko]
0

4#aaa…. då är det någ han!!!

Josefineep
0

Herkules är efter Hýreygur från Smärslid. Inte sett så många som är efter honom! Han verkar lämna otoligt fina tölthästar! :)

/ Josefine och Herkules, www.isbitarna.se

Drömmis
0

#9 Självklart, har tyvärr inte så många bilder, är ingen vidare fotograf ;).

Du kan väl lägga upp en på din pålle med, vore kul att se :).

Och verkligen fina hästar ni alla har!

powderpuff
0

#17 Här är hon Glad Något sommar rund Flört

[lko]
0

1#Det är han!(har googlat)