Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 1571 ggr
ewelines
0

Albino!

Hej allihopa!

Jag tänkte kolla om de finns någon mer som har albino hemma och behöver smörja och skydda nu under sommaren, isf - Har ni några bra tips på salvor eller skydd?

Själv har jag använt gul Helosan (som då innehåller solfaktor 8) och förra året använde jag vanliga mild oparfymerad solfaktor till min pojke.

Hur gör ni? :-)

selfrejection
0

Mina stallvänner har inte en albino, utan hon är cremello tror jag det heter, och hon blir väldigt rosa runt mulen, ögonen, haserna och lite andra ställen. De smörjer med den gula Helsosan. Vi köpte nya huvor tillsammans som är heltäckande med lapp över nosen och den hjälper henne väldigt mycket. Hon blir inte alls lika rosa.

Såg ett reklamblad från Djur&Natur och i det fanns en solskyddskräm man tydligen kunde använda på djur. De har väl butiker lite här och var, så har du tur kanske det finns någon nära dig :)

Alex
0

Albino finns inte hos häst, utan det är med största sannolikhet en dubbelgul du har. Glad Men som #1 skriver så är ju heltäckande flughuvor med extra lapp över mulen en bra början, samt någon form av solkrämer (vet själv inte om det finns något bättre än helosan sol).

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zinoida
0

Min kille har rosa mule, jag använder Gul helosan eller solkräm för barn med hög solskyddsfaktor på dagar med gassande sol, funkar superbra :)

[lko]
0

Coolt

Caf_Roy
0

Man kan också sy på en fleecelapp på grimman som hänger ner över näsan.

"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"