Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: nyheter
Läst 2624 ggr
Maja
0

Avstängda från landslaget

Josefin Birkebro och Magnús Skúlason är tillsvidare avstängda från landslaget. Läs mer om detta här: http://www.islandshastnyheter.se/?p=886

Vad tycker ni om detta?
Är det rätt?
Är det fel?
Varför?

[Moa-]
3

En otroligt intetsägande artikel! Den ger ingen information om bakgrunden, motiveringar, orsaker eller följande… Har du inte koll på senaste skvallret i tävlingsvärlden så ger det ej mer information än ditt inlägg på denna sajt.

Zinoida
0

Jag var inte där utan bara hört ryktesvägen vad som hände, så egentligen ska jag inte uttala mig. Men om det jag hörde stämmer så tycker jag nog att det är rätt… Mest för att jag tycker att man ska agera proffsigt i såna situationer, visst kan man bli arg och upprörd, men dessa personer fungerar som förebilder för många yngre ryttare inom islandshästvärlden…

[Moa-]
1

Zinoida; enligt mig skall förebilder ta ställning och handla i enlighet med sina övertygelser…

Jag har dock som sagt för dålig koll på skvallret i tävlingsvärlden för tillfället, för att kunna uttala mig om den aktuella situationen.

Emmaab
1

Vad är det som har hänt egentligen? Har hört från massa håll och kanter att de har blivit avstängda men jag vet inte alls vad som verkligen har hänt. Är det ingen som skulle kunna berätta? :)

[Valtyr]
0

jag tycker att dom agerade på fel sätt, de kunde lämnat in en skriftlig protest och inte förstört för andra, de kunde också ha strykit sig från finalen och låtit andra som ville rida.

Men jag tycker att straffet är för hårt också…

Och jag förstår dom också, det ligger mycket pengar, slit och tid bakom tävlandet och det är inte kul att få dåliga poäng om man inte förtjänar det.

Skall tilläggas att jag inte har nån koll på vad för poäng de fick. Men jag blir också arg ibland när jag får dåliga poäng bara för att domarna snålar, dock skulle jag inte bete mig på det sättet och förstöra för andra.

Zinoida
0

#3 Såklart får man ta ställning och så klart att man få bli arg. Men (åter igen var jag inte där själv utan bara hört ryktesvägen) som jag förstår det betedde dom sig väldigt illa…

[tlundegard]
0

Jag har också bara hört om händelsen ryktesvägen, men att avbryta en tävling för att klaga direkt till domarna och sedan avbryta en final tycker jag är väldigt taskigt mot de andra som tävlade.

hamis
2

vad är det som ahr hänt..?

Alex
1

Avstängningen hävs.

#8 Ryttarna på SSM protesterade mot låga poäng. Du kan läsa om det här:

Länk 1

Länk 2

Länk 3

Länk 4

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Emmaab
0

Jag vet nu vad som har hänt och kan då uttala mig om det.
Jag tycker att deras agerande var otroligt oprofessionellt, osportsligt och hänsynslöst gjort!! Tycker inte alls att det var okej och jag förstår inte vad som flög i dem… Jag anser att det inte var mer än rätt att de blev avstängda, så att de själva och alla andra inser allvaret med det och att det inte är ett acceptabelt beteende!

hamis
0

Herregud.. det är ju en bedömningssport. Ibland får man låga poäng ibland höga, ibland ojämnt.  Det dem gjorde var oacceptabelt. Alla har någon gång en svacka när det gäller ridningen!

Killen
0

Jag tycker det var rätt.

Mycket oprofessionellt av alla som avbröt.

Om man nu var missnöjd borde de ha strykit sig ist från finalerna.

När jag var och tävlade i våras så var de generelt mycket låga poäng, men inte var det någon som uppträdde sådär, även om många var lite buttra.

Tycker att alla som gick ut borde bli avstängda för att tävla i ett halvår…..

kissmekate.blogg.se