Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 1207 ggr
Killen
0

Hur många flockar har ni?

Hur många flockar har ni i era stall?

kissmekate.blogg.se

Killen
0

I mitt stall har det delat upp sig mer å mer. Vi har 9 olika flockar. Två valack lösdriftar, en sto lösdrift, fyra valackhagar, en sto hage och en hage för "vanliga" hästar. sen har vi två st som permanent går i varsin hage och två som för tillfället går i sjukhage. I min hästs hage är de vara tre st. Det är mellan 50-60 hästar på gården. När jag flyttade till stallet fanns det 5 flockar, så det har blivit lite skillnad…

kissmekate.blogg.se

Sakkara
0

Vi har en valack och en stoflock (dock med en äldre herre som håller ordning bland damerna ;)

Zinoida
0

Vi har bara en flock, litet stall :) Valacker och ston går tillsammans.

Maja
0

En flock med tre ston och en valack.

[tlundegard]
0

Vi har bara 4 hästar, valackerna och stona går i olika hagar :)

Alex
0

3 flockar nu. En med valacker, en med ston och en med ston och föl. Plus två hingstar som går i varsin hage, om nu det räknas som flockar. Flört

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

iiichigo
0

Vi har två, året om - dock ändras formationen under sommaren då de som skall betäckas går med hingst och de andra som inte skall det går tillsammans :) På vinter går hingtis själv. Och stona + en valack hänger ihop.

Hälsningar Astrid :)

FeliciaS
0

Vi har en flock på elva hästar, sju valacker och fyra ston :)

Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

hamis
0

Vi har två. En travare somgår ensam pga att han inte funkar ihop med andra och sedan har jag mina tre isisar i en liten flock. Bara valackar. :)