Tänk...
vilken nytta man kan ha av ett trailernät till en bilsläp.
Har gjort ett "slowfeedingsnät" av de.
Maskorna är ca 3,5 x 3,5 cm 
Smart! 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
För 179 kr kan man inte klaga och de funkar skitbra och hästarna har mat i princip hela dagen 
Underbart men hänger det inte lite väl högt?
Jag sätter mina så dem får en så "naturlig" ät ställning som möjligt utan att nudda marken.
Åh! Kul att du har såna. Vi har funderat på att hänga upp såna nät med. Men vet inte riktigt hur dem fungerar och vad vi ska sätta upp dem med! Hur gör du och blir dem inte hungriga och tappar dem inte hull??
#3 vet inte riktigt hur högt/lågt de ska hänga. Isisen kom ju på att de var öppet upp till så då kunde man ju bara stå där och äta hur lätt som helst så jag har fått spänna ihop de där. Ska nog hänga upp ett till som är lite lägre så har shettisarna lite valmöjlighet.Ingen av hästarna har ju skor då de kan ju inte fastna tycker jag om man hänger de lägre.
Ska testa och sänka de lite för jag har så de går att sänka de 
#4 De funkar kanon bra. Har tipsat två kompisar om de och den ena har börjat ge sina isisar i nät och den andra ska göra de 
#4 De får ju inte i sig mindre mat, det tar bara längre tid för dem att äta. Så de ska ju inte tappa hull så länge de får lika mycket hö som annars.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Kanon, slowfeeding är jättebra :) Jag hade faktiskt hängt det längre ner, så långt ner som möjligt är bäst med tanke på att hästar är betesdjur :) Har de inga skor finns ju inte risken att de fastnar heller, jättebra!
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Köpte du ditt nät på Ullared? Tycker 179 kr låter lite dyrt… Jag köpte två nät, men har inte kommit mig för att sy ihop dem (så jag använder ett nät som "grind" till paddocken) - hur gjorde du det, eller rättare sagt; med vad sydde du??
Jag köpte mitt nät på Harald Nyborg. Nätet är 203x128 cm. Jag vek de dubbelt och "sydde" ihop det med balaband som man har när man pressar småbalar hö eller halm 
För min del blir de dyrare att köra till Ullared och köpa, har väl ca 25 mil enkel resa 
Liten uppdatering. Den lilla gossen som står och äter har nu haft kolik 2 gånger sedan jag började med näten så på honom funkar de inte.
Någon mer som har den erfarenheten att näten inte funkar till vissa hästar?
Hos oss fungerar nät bra (två islandshästar) men jag tror det är mindre maskor i Caisas nät?
Varför tror du han får kolik av att äta ur nät??
Jag har ingen förklaring på de. De enda jag skulle kunna tänka mig är att han får i sig för lite mat men samtidigt har han inte tappat i vikt.
Jag vet inte men det är väligt konstig han fått kolik 2 gången nu under denna tiden och han har aldrig haft kolik innan.
Han har varit i mina ägor sedan hösten -07 när han var en liten föling
OK, ja det låter konstigt men vad vet man… :D