islandshäst- ridskolor :)
Skulle vilja veta om ni vet några islandshästridskolor och/eller om ni har någon erfarenhet av någon i närheten i sundbyberg? 

Det finns en i Kungsängen, Örnäs heter det.
Jag har inte ridit på ridskolan själv så ver inte hur den är, men själva anläggningen är bra iaf tycker jag.
kissmekate.blogg.se
Ja den vet jag om. Men den e lite längre bort än vad jag ösnkar :)

okay.
Tror de flesta ridskolorna ligger ute på kanten.
Kimsta islandshästar, men det ligger i Rosersberg och Genas som ligger ännu längre bort( Närtuna/Kårsta).
Du får skaffa en medryttarhäst och rida privatlektioner ist 
kissmekate.blogg.se
Ja det skulle jag gärna göra. Men jag är inte utbildad till islandshäst ryttare, har enbart ridit vanlig häst i 8år. Och islandshäst enbart på små ridturer och så 

Fast om du är villig att rida lektion så borde det inte vara något problem!
Vet några i mitt stall som aldrig ridit islandshäst men har blivit medryttare å tar lektioner.
Du får hyra min häst å ta lektioner om du vågar 
kissmekate.blogg.se
Men jaha :D. Jag trodde att alla ville ha vana islandsryttare, har nämligen stått det i dom flesta annonser jag läst :p

Men lägg ut en egen annons ist där du skriver att du inte har vana av islandshästar men vill rida lektioner för du vill lära dig
kissmekate.blogg.se
Jaa det ska jag nog göra. Vilken sajt är det bäst att annonsera på när det gäller medryttar häst tyckerr du? :)

Bäst tycker jag är medryttare.nu, men även bukefalos.se och sen blocket. De är de tre som jag har använt mig av när jag både ville bli medryttare och sen när jag sökte medryttare.
kissmekate.blogg.se
Tack för tipset :D
Hastnet kan du också lägga in annons på :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus
Ska lägga ut annonser lite här å var sen när jag har flyttat och så
.
Jag saknar hästlivet så himla mycket, särskilt nu när det börjar bli sommar och man kommer ihåg alla mysiga sommrar man hade med sina egna hästar 
Jag har en underbar medryttare på vår ena häst. Hon är fantastiskt duktig och har ridit "upp" honom. Hon hade aldrig ridit islandshäst innan men varit dressyrryttare länge. För att lära sig tölten har hon gått privatlektioner.
Jag skulle inte tveka att ta in någon som medryttare som "bara" ridit tregångare tidigare!

#13 Håller med, så länge personen i frågan passar med hästen skulle jag ha varit nöjd, speciellt om personen vill rida lektion också!
kissmekate.blogg.se
#13/14 … Det är skönt att höra från er som har hästar :) … Men jag undrar en sak till. Asså ni kanske inte kommer kunna svara helt nu, men det visar sig. Om det i annonsen står att någon söker en van ryttare till sin häst, hur menas detdå? :)

Att man inte är nybörjare, att man kan iaf basic. Lite svårt att förklara, men att man inte sitter med långa tyglar och ponnyskänklar.
kissmekate.blogg.se
Hahaha okej. Då e jag en van ryttare ;). Jag tänkte att dom menade att man ska vara en van islandsryttare (a)

De som vill ha en van islandsryttare brukar skriva vana av islandshästar, och då menar de att man ex vet hur man töltar
kissmekate.blogg.se
Klart du är van ryttare även om du inte ridit islandshäst. Hade ut en dressyrtränare här som hoppade upp på vår svåra islänning och fick tölt omedelbart. Kan man samla en häst, kan man tölta…oftast.
Visst det finns många knappar att hitta men rider du regelbundet är det inte svårt. Vissa har inte riktigt rena gångarter och det är då det kan bli lite knepigt och du behöver lära dig är att hitta takten i tölten, att känna igen den när den är ren helt enkelt.