En bok...
Som jag inte kommer ihåg vad den heter…! Ska ange den som källa i ett skolarbete, men hittar inte min bok och kommer inte ihåg vad den heter, men ni kanske vet?
Den är ganska liten och tunn, mörkblå med gul text på framsidan. I den finns det massor med fina illustrationer. Tror den heter något i stil med "tips och tricks" men minns verkligen inte…
Tacksam för lite hjälp 
Vad innehåller den/handlar om? Specifik islandshästbok eller hästbok överlag? Ny eller gammal?
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Om det är den jag tror så är det en massa tips om hur man tränar bla isisen gångarter om tölten är travaktig eller passaktig.
Jag har den men har den utlånad och jag kommer inte ihåg till vem (så sur på mig själv att jag itne skriver upp de) Den är köpt på Hööks för en massa år sedan.
Den första jag kommer att tänka på är ju denna, även om texten inte är gul.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
#1 Ja, det är en speciell islandshästbok, och nej det är inte den som är på #3 hehe
Den är ännu mindre och inte inbunden utan bara inplastad.
#2 Ja, det kan nog vara samma
den är rätt gammal iallafall…
Någon som kan gissa? 
Hej! Jag menar boken Islandshästskolans tips och råd för ryttare skriven av norske instruktören Erik Andersen. 1995 gavs den ut och de roliga/fina illustrationerna gjorde Malin Hween som är instruktör själv nu i södra Stockholm. Erik är åter i Norge! Hälsningar från Åse Ericson (medförfattare till en annan bok ni föreslår ovan ;-))
Öh - jag menar - Du menar boken… Så fel det kan bli!
#6 Ja!! Tack, det var den jag letade efter!
Jag har din bok också, den är mycket bra! 
Åse, du vet itne var man kan få tag på den?