Tips på bra transport!
Hejsan! Nu har vi bestämt oss för att köpa en transport. Vi hade en Star Trailer som vi köpte för 5 år sedan, men den var enkelaxlad så vi sålde den för ca ett år sedan. Sedan dess har vi hyrt transport de gånger vi ska ha en men nu känner vi att vi vill ha en egen..
Så, då kommer nästa lilla detalj. Vilken ska man köpa? Det finns ju hur många som helst! Har ni några tips på en bra transport för ett rimligt pris? Ni får gärna dela med er om ni har några dåliga erfarenheter av någon typ av transport också! 
Jag är väldigt förtjust i Ifor släpen, men även boj släpen. En värmlandsvagn skulle ja nog aldrig köpa då jag har hört så mycket dåligt om dom samt sett vassa detaljer.
Jag har ett Boj släp och är väldigt nöjd med det.
Tyvärr har de gått i konkurs men de finns ju alltid bättre begagnade släpar.
Tack för tipsen! :) Har hört från många att Boj är bra. Umeå-släpen har jag hört också är bra. Har dock hört att en nackdel med Umeå-släpen är att allt är gjort av aluminium. En kompis hade ett Umeå-släp och skulle köra en bråkig shettis och lyckades då böja bakbommen. Det kanske inte är så bra? :)
Någon som har hört något mer bra/dåligt om olika transporter?
det är väldigt skönt med fronturlastning :) men de finns de ju oftast inte på boj och de lät ju lite läskigt med bommen på umesläpet
Hitta ett bojsläp på en annons sajt med fronturlastning. :) vill du kan ja skicka länken till dig.
#5 Ja, det kanske är bra. Jag har aldrig haft en transport som har det, och har heller aldrig använt det. Är det så pass bra att man använder det istället för den vanliga bakluckan? Eller blir det så att det är bra att ha men som man aldrig använder, om ni förstår vad jag menar? 
#6 Vad snäll du är som skickade! Den där såg jättebra ut, rimligt pris också
Men vad jag förstod stod den i småland? Jag bor i Sundsvall så det blir kanske lite långt. Men tack så mycket!
Ska fortsätta att kolla runt lite!!
ja de är ju en bit. men kolla på Thule, de har rät tmycket prisvärt också med fronturlastning. Själva har vi en gammel brunte lyx från -77 men nästa får bli lite nyare och med fronturlastning. nackdelen är at tman inte hittar så många som får dra max 1300 på B-kort och som har lastvikt så en får in 2 Islandshästar.
Vi har faktiskt varit inne på Thule då jag tycker om dom och dom verkar vara bra transporter! De nyare är riktigt snygga också
Får kika runt lite och se om vi hittar någon som passar. Skulle verkligen vilja ha en egen transport, är trött på att hyra!! 
Ja och ja skulle vilja ha en fräschare än den vi har nu får bara plats med en häst också.
jag använder alltid fronturlastningen när jag ska lasta ut hästen, det är så enkelt att slippa backa ut den och bara gå ut rakt fram :)