Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: allmänt
Läst 1170 ggr
740tjejen
0

Liten tävlings anläggning

Har hittat en drömgård, ca 57 hektar,

Hade tänkt fixa stall och allt sånt, men även paddock och ovalbana.

Men undrar om det finns utbud för och ha en liten tävlings/träningsbana i Dalsland. Närmaste är väll Säve, vet inte om det finns nån i Värmland eller var den ligger om det finns nån.

Så vad tror ni.

Förutom paddock och ovalbana anlägga rasthagar och eventuellt uteboxar som hästarna kan stå i vid träning/tävling. Finns även gäststuga på gården med plats för 4 bäddar i somrummet. Men finns möjlighet och bygga ut den så man får ett till rum med 4 bäddar.

Kommer fixa en liten ridslinga runt själva marken också den blir nog ca 2-3 kilometer lång.

Så vad tror ni.

(varför finsn ingen flik om anläggning, den hade platsat där)

powderpuff
0

Hör med din lokal islandsklubb om de finns intresse att starta upp något sådant där i de trakterna Glad

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

740tjejen
1

Har mailat dom flera gånger, men får aldrig svar. så de känns rätt oseriösa. kanske skulle fixa egen lokalklubb.

powderpuff
0

Låter väldigt tråkigt. Ta ett snack med SIF och meddela de om din närmsta lokalklubb för så tycker jag inte de ska vara.

Prova annars din nästa närmsta och se om du får något svar där eller annonsera om intresse i din lokaltidning.

740tjejen
0

Vet inte riktigt vilken ja ska vända mig till. Landi är ju den jag försökt kontakta. Vet inte vem som är närmast sen.

Toltaren
0

#4 Landis ordförande svarar inte på mail när resten av styrelsen mailar eller när vi försökt ringa henne heller. Det är jättetråkigt och vi vet inte varför! Hon verkar inte ha något intresse för klubben längre. Men nu (sedan typ 2 månader tillbaka) har vi en ny mail: kontakta-landi@live.se (alla mail vi fått till den adressen är besvarade) om du mailar den så tar vi upp det på nästa styrelsemöte som är i slutet av maj. Glad

/Sofie - ungdomsledamot i Landi

Toltaren
0

Jag tror förresten att det hade varit mycket uppskattat! Skrattande

740tjejen
0

Åå tack :) då ska ja göra ett nytt försök. :)

jag har även gjort en affärsplan, men måste få nån som är duktig på hästverksamheter och titta på den.

powderpuff
0

Jag håller allt att de går vägen =D

740tjejen
0

Tack, Har ju försökt länge nu och starta eget, men hoppas det går vägen nu, Och denna gång ska ja ta kontkat med et tnordea kontor, För swedbank är ingen ide längre. :( (ändå är de för företag på landsbyggden) har då inte ja sett nått av.

powderpuff
0

Swedbank är några jäkla idioten. Många år sedan jag skippade de.

Men ge inte upp någon gång ska su väl lyckas Skrattande

Toltaren
0

Säg till när du behöver anställa stallpersonal…! Flört

740tjejen
1

Jadå. :) tänkte kolla om det fanns nån tränare som kan komma på onsdagar och fredagar och hålla lektioner. Hade tänkt i grupp på onsdagar och privat på fredagar.

har ju ingen utbildning själv. Så att ta ut en tränare tror jag är bra, för då kan man själv rida inför den.

740tjejen
0

Är det nån här som är bra på affärsplaner, hittar ingen i närheten som är bra inom hästföretag.