Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettallmänt
Läst 985 ggr
Zinoida
0

Någon som sett denna förut?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej.

Det råder lite delade meningar om vad denna skylt betyder (och om det är en traditionell och laglig skylt eller något hemmafix). Vissa tolkar det som att där denna skylt sitter får man varken rida eller vistas med häst. Någon sa sig ha sett skylten förut och att den betydde att här får man inte rida fort pga risk för tex möte med traktorer osv eller annan risk.

Nu har jag frågat alla riktigt hästkunniga människor jag känner, men ingen verkar riktigt veta. Har även mailat kommunen för att höra med dom, men inte fått något svar ännu. Så nu slänger jag ut frågan lite överallt och hoppas att någon av er här kanske har koll…

Någon som sett denna skylt förut och kanske vet vad den betyder (och kanske även om det klassas som en "riktig" skylt)?

:)

Maja
0

Jag tycker att den ser hemmagjord ut, jag har aldrig sett en sådan själv (och ändå är det bara någon mil mellan ditt och mitt stall). :) Om jag får gissa är det någon sur markägare som inte vill ha massa hästar på sin mark, för är det ridförbud så finns det en annan skylt som ska användas. Men jag gissar bara… :) Säg till om du lyckas få fram svaret!