Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettannonser
Läst 2315 ggr
Lollysweet
4

Hyra islandshäst?

Hej undrar om ni har npgra bra tips på någon som hyr utt en islandshäst eller en verksamhet som har islandshästar till uthyrningGladstallet ska ligga i stockholms området!

/Super tacksam för svar!!!Glad

Rozza
2

Menr du hyra för en dag eller längre?

Lollysweet
0

Menar undre längre period t.ex. från augusti till juniGlad(ha på foder)

Rozza
0

ahha typ "sommarhäst" tänker du på.

[Moa-]
0

Tvärt emot en sommarhäst låter det mera som… Är det en foderhäst du är ute efter så skulle jag kolla blocket där många lägger ut annonser, vill du ha hästen från augusti så tror jag att det är lite för tidigt, enklare blir det framåt hösten, då många vill behålla hästen hemma över sommaren…

Rozza
0

#4 läste lite fort trodde det stod juni - agusti och det är typ sommar för mig. nej då förstår jag att det blir foder häst  men håller med det lättare när hösten väl är framme.

[Moa-]
0

Rozza; förstod att du läste så, vanligare också med formuleringen i rubriken med att hyra… =)

Rozza
0

#6 så sant det jag tänkte med hyra är att man lånar en häst över en dag. På jobbet finns det dom som kommer in och vill låna häst för en tur eller kurs så det var så min första tanke var. Dock lånar vi inte ut hästar hur som helst till vem som helst utan vi gör det till våra elever i ridskolan.

[Moa-]
0

Ja, finns många varianter, antingen så som du säger eller enstaka veckor eller längre perioder under sommaren, har dock aldrig hört om någon som hyrt under höst - vår, men det finns säkert det med, men då lär foderhäst vara ett alernativ med lägre pris… =)

Rozza
0

Tror det kan finnas dom som vill låna ut sin häst vintertid i alla fall så det lär inte varar så svårt eller så dyrt jag håller mina tummar. Kolla Hästnet, Bukefalos och Blocket så kanske du hittar nått.

[Moa-]
0

Ja, jag håller helt med Rozza, att få en häst endast under sommaren är betydligt svårare än under vinterhalvåret. Sätt ut en annons om att du finns tillgänglig, där du skriver om din tidigare erfarenhet och vad du kan erbjuda. Enklast är ofta att aktivt leta bland de annonser som ligger ute, fast vissa föredrar att göra tvärtom när de vill låna ut sin häst så mitt tips är att även sätta ut en egen annons.