Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikettbilder-och-filmer
Läst 2998 ggr
[Valtyr]
0

Min nya häst!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I onsdags och torsdags var jag i danmark och hämtade hem min nya guldklimp :)

Han är en 4 årig blup hingst med ovanliga färgen silverbrunblack e: Hederspremierade Alfasteinn frá Selfossi (även far till världens högst bedömda Spuni frá Vesturkoti ee: hederspremierade Keilir frá Midsitja eu:Alfadis frá Selfossi 4 avkommor i 1.a klass bland annat Alfur frá Selfossi

u:Globjört fra st Restrup ett högt bedömt andra klass sto, 4 gångare med 8 för tölt, galopp, vilja och helhetsintryck och 8.13 för exteriör

ue Kordi frá Kirkjubae 8.02 ext, fyrgångare med 8.5 för tölt, galopp, vilja och helhetsintryck, 8 skritt och trav uu Sefja fra ST Restrup 7.85

Han blänker som guld så vi kallar honom för guldet :)

[Valtyr]
0

en bild till :)

[Valtyr]
0

och en till

[Valtyr]
0

och så sista :)

JoannaLi
0

Oh, men jösses vad vacker han är! <3

[Valtyr]
0

Tack :)

Alex
0

Vad roligt, grattis! Glad

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Zinoida
0

Wow, vilken läckerbit!

Kul med lite fler potentiella hingstar för mig att ta mitt lilla sto till när jag tagit hem henne från Island :) Är inte jättemånga svenska hingstar jag fastnat för… Gissar att han behålls som hingst då förstås ;)

[Valtyr]
0

Tack :) vad är det för sto du har?

Ja vi har letat länge efter en lovande hingst, men inte hittat någon vi fastnat för, vi har ju haft en del krav så det har inte funnits så många, den skulle ha en bra och ovanlig stam så den inte är släkt med allt och alla, bra blup, snygg exteriör och en ovanlig färg.

Vi hade tänkt satsa på honom som hingst, han ska nog visas exteriört i år för vi hinner inte klart ridmässigt, han är inte ens riden än, men vi tänkte totalbedömma honom nästa år som 5 åring :)

Zinoida
0

#8 Dröjer ju några år innan vi tar hem henne, hon är bara ett år nu och planen är att hon ska betäckas på Island när hon är 3 eller 4 innan vi tar hem henne. Men det är ju alltid kul att planera och drömma ;)

Hon är brun färgväxlare, inte superhög blup (förväntad 100 eller 101) men vi tycker hon är fin och rör sig trevligt samt verkar ha bra lynne, kommer absolut försöka visa henne så småningom.

F:   Haddur frá Bár

ff: Flygill frá Horni I (8.37)

fff: Aron frá Strandarhöfði (8.54)

ffm: Flauta frá Miðsitju (8.39) (e. Spuni)

M:   Vænting frá Bru

mf: Straumur frá Kjarnholtum (8.27)

mff: Kolgrímur frá Kjarnholtum I  (8.23)

mmf: Krummi frá Syðra-Skörðugili (7.85)

Maja
0

Åh, vilken fin! Stort grattis!

powderpuff
0

Ska bli spännande att följa er Glad

Han ser fin ut men de vet du att jag tycker Flört

Jag saknar dig. De går aldrig över. De gör bara mindre ont ibland...

Min blogg, "Sockerblomman"

[Valtyr]
0

Tack så mycket :) det ska bli otroligt spännande att börja rida in honom, han verkar ha mycket vilja, det är full fräs på honom av det jag har sett och pappan har ju 9 för vilja :)