Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: utrustning
Läst 3824 ggr
[Valtyr]
0

Någon som är intresserad?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Av att köpa min sadel?

Jag tycker den är super skön och hästarna gillar den verkligen, men jag är sugen på att sälja min och byta upp mig till en dyrare variant i samma märke.

Den är 16" och har väldigt kort anläggningsyte, dock är den rätt rymlig då tjockisen jag får plats alldeles utmärkt i den. Bomvidden byter man lätt ut med hjälp av koppjärn som finns i 5 olika storlekar och bommen är en flexi bom som är mjuk och anpassar sig efter hästen och jag upplever att alla hästar rör sig väldigt bra och trivs väldigt bra med den.

Nypriset ligger på 10700 men jag vill ha 7500 för den. Den är uttagen våren 11 och är i jätte fint skick.

Ett tillfälle att få köpa en kosmos till väldigt bra pris för det finns inte många som är begagnade än.

Ja min häst är hårig och fet :P

740tjejen
0

hur lång är den.

[Valtyr]
0

anläggningsytan är 43 cm på en 17" sadel så jag antar att den är kortare än så, en tum är ju 2.5 cm så 16" är väl kanske 40-41 cm anläggningsyta, den är väldigt kort och vår minsta häst kan ha den och hon är bara 131 och väldigt kort i ryggen

740tjejen
0

Ja min är ju 134cm. var bor du, i fall det gick och prova den.

jag kanske kan ta kort, så kanske du kan se om den kan passa.

[Valtyr]
0

jag bor i södertälje, men åker ju och tävlar en del så då kanske man kan fixa det på så sätt om jag ska på någon tävling som är närmre dig :)

740tjejen
0

har ju hyffsat när till Karlstad och Säve.

[Valtyr]
0

romme är det långt bort? men då gäller det att allt flyter på i helgen för de har ara A klass :P

740tjejen
0

Vet inte ens var Romme ligger.

[Valtyr]
0

dalarna, men jag vet inte om jag åker dit för det är en bit och det blir ingen tävling i helgen för bromsljusen funkar inte på bilen och banan var visst inte så bra underlag så jag har bara ett tillfälle att kvala och jag vet inte alls vart vi ligger poäng mässigt :P det kan va på 6.9-6.0 men det kan lika gärna vara 5.20 :p

Annars kan jag ju skicka den men då får ju du betala frakten.

740tjejen
0

javisst, inga problem.

[Valtyr]
0

den är såld nu så alla vet :)

Inlägget är låst för nya kommentarer