Islandshäst iFokus

Islandshäst

Etikett: utrustning
Läst 1303 ggr
[Valtyr]
0

Vad har ni för transporter?

Jag sålde våran christ comet för den var så himla trång i fram när man skulle lasta där vid sadelkammaren.

Så nu letar jag ny, var och tittade på Ifor, men gillade inte alla sprintar och gångjärnen som var av plast, den kändes liksom lite bräcklig.

Funderar på en Ume, gillar att de är stabila och har bra funktioner, vad tror ni om en baklängesvagn?

Boj är jag också lite inne på, tycker de är snygga och rymliga men det känn ju lite sådär att de har gått i konkurs.

Vad har ni för transporter och vad är bra dåligt och är ni nöjda med dem?

mandyosv
0

Baklänges transport är de hästar gillar bäst. Är de lösa i transporten väljer de att stå baklänges. :)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Valtyr]
0

okej, för mig känns det bara lite konstigt för man är så van vid att de åker framlänges :P

Gillade att man kunde lasta in i ena änden och ut i andra och dessutom fick ett stort utrymme bakom hästarna där man kan lasta saker.

Det tråkiga är ju bara att dom bara är vita och fula, jag gillar ju bär de är lite runda o lite färgade :P

mandyosv
0

ja, boj är annars jättebra, de med sadelskåp i XL storlek. Man ska dock akta sig för nätet ovanför i framsidan, jag var med om en galopphäst som hoppade över bommen och trasslade in sig i nätet… ingen rolig historia, annars är Boj super tycker jag. Bäst är med mjuk mellanvägg så de kan balansera sig. Bra är även de mjuka bommarna och att man kan hänga upp krubbor inne i transporten om man ska tävla etc. Mycket plats då det är sadelskåp på ena sidan och klädkammare på andra.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur